Philips 107E66 Review

zaidoT 24 juli 2007, 280 views

Philips 107E66

Pluspunten

• Goede weergave.
  • Goede prijs.
  • Geen overbodige mogelijkheden.

Minpunten

• Zwart lijkt grijs bij hoge helderheid.
  • Warmte ontwikkeling.
  • Energie verbuik.

Ten tijde van de aankoop van mijn huidige pc (Compaq SR1449NL) (in 2005) wou ik een crt-monitor omdat de lcd-monitoren nog niet goed genoeg waren om games op te spelen (binnen mijn budget). Het probleem is dat bijna alle crt-monitoren in het wit worden geleverd, alleen de Philips 107E66 was in het zwart leverbaar ten tijde van aankoop.

De featureset van deze monitor is karig maar perfect voor zijn doel, het heeft alle opties die nodig zijn, maar heeft geen ingebouwde luidsprekers (dat zou mooi meegenomen zijn).

De kleurweergave is zeer goed, ik heb niks veranderd sinds hij uit de doos kwam. Over het contrast ben ik minder te spreken, het lijkt alsof zwart grijs is wanneer de de helderheid wordt opgeschroeft.

De warmteproducite is hoog wat vooral tijdens de hete zomer van 2006 zorgde dat je de ruimte af en toe moest stoppen om de ruimte iets te laten afkoelen. De buitenkant van de monitor wordt ongeveer 30-50 graden (afhankelijk van omgevingstemperatuur). Daarnaast heeft de monitor af en toe last van zoemen, dit kan soms aanhouden voor enkele minuten en gebeurt vooral wanneer er van resolutie en frequentie wordt veranderd.

De prijs ten tijde van de aankoop was zeer redelijk, 120,= terwijl een vergelijkbare lcd (voor mij) gauw 2 tot 4 keer zoveel kostte.

Heb jij ook een Philips 107E66?