Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Alcatel OT-990 Zwart Review

Hilmo 15 november 2011, laatste update op 15 november 2011, 1.256 views

Alcatel OT-990 Zwart

Pluspunten

• Geluid
  • Prijs-kwaliteit verhouding
  • Tot 32 GB geheugen wordt ondersteund
  • Groot scherm

Minpunten

• Camera
  • Weinig intern geheugen

In het topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1472744 ben ik gewezen op deze mobiel. Ik had in eerste instantie de OT 908 op het oog, maar deze werd voor nog minder aangeboden als prepaid telefoon (ik weet niet of ik de prijs mag vermelden, maar hij was 70 euro).
Ik wou al jaren een touchscreen telefoon, maar de prijs was mij altijd te hoog geweest. Toen ik de reviews las in het topic over deze telefoon, wou ik deze gewoon ook kopen.
Ik sms eigenlijk alleen met de mobiel en op vakantie en als tijdverdrijving speel ik graag simpele games.
Muziek luisteren en foto's maken hoeft voor mij niet nodig, maar het is wel handig dat het kan.

Positieve punten
Echte positieve punten vind ik dat deze mobiel alles heeft wat duurdere ook hebben. Een capacitief groot scherm (320x480), GPS, Wifi, Bluetooth, 2 camera's (voor- en achterkant), radio, extreem goede speakers,
Aangezien ik geen internetbundel heb, en ik alles via wifi moet doen, ben ik erg blij met wifi. Dit werkt uitstekend.

Ik vind het jammer dat deze mobiel zo achterblijft in bekendheid. Het is een geweldig toestel, dat goed werkt. De batterijduur vind ik redelijk. Ik ben een simpel mobieltje gewend dat twee weken meekon, maar daar deed ik niets anders mee dan smsen en 's nachts stond hij uit. Op deze speel ik games en sms ik nu extra veel om het te oefenen, en dat gaat dan toch snel, dat ik na twee dagen eigenlijk wel moet opladen.
Het scherm reageert goed, al moet ik zeggen dat ik geen touchscreen gewend ben en er geloof ik wel betere schermen bestaan dan deze, want soms moet ik wel nog een keer drukken, maar dit vind ik niet storend.

De 5MP camera is niet zo goed, daarvoor hoef je deze mobiel niet aan te schaffen. Het is pixelig en je moet goed licht hebben, wil je een goede foto maken. Dingen van dichtbij fotograferen gaat dan wel weer redelijk. Filmen is ook niet aan te raden, erg onduidelijke filmpjes worden dat.
Op Ebay heb ik dingen erbij kunnen kopen zoals siliconenhoesje en screenprotectors. Die zijn namelijk niet in Nederlandse winkels te krijgen, aangezien deze mobiel redelijk onbekend is.

Ik wou even kort mijn mening geven over deze toch wel geweldige mobiel, aangezien er nog niets was ingevuld. Dit was wel mijn eerste review en dus niet zo uitgebreid. Dus vergeef mijn fouten. ;)

Heb jij ook een Alcatel OT-990 Zwart?

Ik heb er zelf nu ook eentje 4 weken en het is een gedeelde ervaring.
Voor de prijs die ik betaalde een wereld toestel. Hij was net in de aanbieding bij telfort als prepaid voor 79 euro. Zelfs simlock vrij. Inmiddels voor de normale prijs van 89 euro te koop.
Ik heb er een draadloos oortje bij gekocht van samsung voor in de auto en tijdens het bezorgen. En het werkt perfect. De draadloze verbindingen trekken niet extreem zwaar aan de accu. De verbindingen zijn snel en goed te leggen. De gps heeft niet altijd even snel een fix. Maar zodra hij een fix heeft werkt ook dat perfect. De scherm kwaliteit is goed te noemen. En de bediening is ook redelijk tot goed te noemen. Algehele bouw kwaliteit is ook redelijk tot goed te noemen. Een achterkant met grip wel zo fijn. Maar inderdaad de ingebouwde camera is geen wonder. Met normaal licht heb je nog wel redelijk foto,s of video. Maar de flits is waardeloos en met beperkt licht zie je haast niks. Overigens is de flits dan weer wel handig te gebruiken als zaklamp. De markt is zo te bereiken en er staan standaard nette apps op. De radio werkt alleen met de draad oortjes, maar doet het ook redelijk.

Ik kwam de winkel eigenlijk in voor een samsung android toestel aanbieding.
Maar ben uiteindelijk met deze alcatel de deur uitgelopen. Nog geen moment spijt van gehad.