Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Mede8er MED400X2 Review

VincentvanG 15 november 2011, laatste update op 15 november 2011, 5.877 views

Mede8er MED400X2

Pluspunten

• Speelt ALLES af, inclusief alle beeld -en audioformaten zoals DTS-HD en Dolby TrueHD;
  • Leuke toevoegingen, zoals de videowall functie;
  • Makkelijk te bedienen;
  • De mede8er doet gewoon precies waar die voor gemaakt is!

Minpunten

• Het apparaatje kan mooier;
  • NAS functie werkt niet optimaal.

Geluidskwaliteit Score: 5
Vanwege mijn Blu-Ray speler die zich niet waagde aan volledige Blu-Ray rips in BDMV en ISO formaat, ben ik op zoek gegaan naar een goedkope mediaspeler die dit goed kon. Na lang zoeken bij de Mede8er 400X2 uitgekomen, deze keus was een goede keus!

Mijn belangrijkste doel was dus het afspelen van volledige blu-rays met DTS-HD & Dolby True HD, het liefst over het netwerk rechtstreeks vanaf mijn PC. Muziek luisteren leek me ook handig, maar meestal doe ik dat met CD's dus dit was meer een extraatje. Wat wel nog belangrijk was dat de mediaspeler een beetje snel was met het openen van mappen, vooral als ik door gedownloade series blader.

Na de mediaspeler ge´nstalleerd te hebben, erg gemakkelijk voor een beetje tweaker, kon ik aan de slag. Een simpele setup was nodig om het apparaatje draaiend te krijgen. Meteen mappen gezocht in mijn netwerk, en daar verschenen al mijn gedeelde mappen op mijn tv. Tot mijn blijdschap kon ik eindelijk ISO's van 50gb , BDMV mappen en andere grote videobestanden in topkwaliteit afspelen! Op mijn receiver lichte DTS HD master op bij Die Hard 4, en ik werd meteen overdonderd door de goede geluidskwaliteit. Ook is de beeldkwaliteit schitterend, BBC Life spettert van mijn 2 jaar oude Full HD scherm.

Het apparaatje zelf kan mooier, maar is zeker niet lelijk. Bouwkwaliteit is prima.

Eigenlijk geen nadelen, behalve dat de NAS functie die er ook op zit niet optimaal werkt (loopt veel vast). Maar hier is de Mede8er ook niet voor gemaakt, had ik hem ook niet voor gekocht, dus dat zie ik niet echt als een probleem. Zitten zelfs nog wat leuke extra's bij, zoals de videowall functie. Kijk maar eens op youtube, werkt zeer goed en voegt veel toe aan je filmcollectie!

• Onkyo TX-SR507
  • Samsung Full-HD tv
  • Jamo S426 HCS 3 speakers

Heb jij ook een Mede8er MED400X2?

Heb je de videowall functie ook geprobeerd/geinstalleerd? Ik heb dit apparaatje ook, maar heb tot nog toe geen succes met die videowall (ik weet hoe het in principe moet vanaf de pc etc).
Heb nu m'n videoshares ook als favorieten (eerste menu item) maar gezet, zodat ik er snel bij bent, maar weet ook niet of dit de juiste manier is.

M'n andere mediaspeler is met XBMC, dus ben nogal verwend met al het moois daarop ;)
Download het programmatje TviX.

Selecteer de map waar je films in staan (elke film dus apart in een map, en elke map moet gewoon de naam van de film zijn). Selecteer dan alle films in het zwarte venster en klik met je rechtermuisknop. Selecteer get movie information. Als het goed is zou het nou moeten werken!

Je kan het eventueel ook proberen met MCIM (http://dds-online.nl/)

Als je in dit programma de maplocatiotie voor de covers in moet stellen selecteer je ook de map waar je films instaan.

Hopelijk lukt t;)
"NAS functie werkt niet optimaal."

Ik zat hier ook naar te kijken, maar ik heb al mijn data op mijn NAS staan.
Ik wil dus dat de Mede8er de data van mijn NAS afspeelt, maar dit gaat dus niet goed of heeft veel last van crashes? Of hoe moet ik dit zien?

Dat zou ik wel erg jammer vinden namelijk.
Nee, op de Mede8er zit een instelling dat je de USB harde schijven die aangesloten zijn als NAS kan laten gedragen. Dus dan is de Mede8er zelf de NAS, zodat je vanaf je PC bijv de Mede8er kan benaderen en de USB schijven die er op aangesloten zijn kan lezen.

Ik neem aan dat de Mede8er net zo goed bestanden van een NAS kan lezen zoals hij dat doet vanaf mijn PC:)
Er zit een browser in, maar hoe werkt deze? Een beetje prettig?

Kun je middels de browser bijvoorbeeld ook Uitzendig Gemist en RTL Gemist programma's terugzien?

Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn HTPC. Op zich is internet op mijn mediaspeler niet het allerbelangrijkste, maar als het wel een beetje werkt, zou de naald zomaar in een keer uitslaan naar het model wat dit wel ondersteunt.
Nog niet echt goed geprobeerd, maar volgens mij wel aardig. Raad je in ieder geval aan dan het toetsenboordje te kopen want typen nu is niet echt goed te doen.