Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 52mm - Bekijk alle specificaties

Nikon AF 50mm f/1.8D Review

NielsTn 24 juli 2007, 1.089 views

Nikon AF 50mm f/1.8D

Pluspunten

• licht gewicht
  • snelle focus vanaf body aangedreven motor
  • zeer lichtsterke lens

Minpunten

• ehhh.... waren alle zoomlensen zo maar gebouwd EN verkrijgbaar voor dat geld...

AF-snelheid Score: 5
Vignettering Score: 5
Chrom. abberratie Score: 5
Vervorming Score: 5
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 4
Tja wat moet je van zo'n optisch juweeltje nog schrijven, als honderden recenties je vooraf zijn gegaan?

klein compact wonder, wat op mijn D80 supersnel focust.
Goede scherpte/diepte snel te bewerkstelligen,
en bij mindere verlichting toch in staat goede en scherpe
beelden te produceren in tegenstelling tot de kitlens (18-70mm).

Voor het geld hoef je het niet te doen, daar is zo'n lichtsterke 1.8 50 mm gewoon een investering voor de komende tientallen jaren.
Is het niet voor een portretfoto, danwel voor de sfeerfoto's op feesten, partijen en concerten!

Als aanvullend accessoire heb ik wel gekozen voor de rubberen zonnekap, zodat ik de prime mooi tegen een raam kan plaatsen en de reflecties hoop te verminderen.

Heb jij ook een Nikon AF 50mm f/1.8D?

Als je reflecties wilt verminderen moet je eens naar een polarisatiefilter kijken. Zeker met zo'n snelle lens kan dat vaak prima.
en wat was de prijs dan?

al gevonden, laat maar |:(

[Reactie gewijzigd door elmoxx op 24 juli 2007 16:48]