Trust GM-4200 Gamer Mouse Optical Review

frontmill 24 juli 2007, 939 views

Trust GM-4200 Gamer Mouse Optical

Pluspunten

• Strakke vormgeving
  • Werkt goed op ieder oppervlak
  • goed gepositioneerde knoppen.

Minpunten

• (Voor mij) nutteloze sensitivity knop.
  • Draad is een beetje kort.

Heb de muis in een opwelling gekocht nadat mijn 2e trust-muis (net zoals de eerste) kapot was gegaan. Deze muis zag er een stuk hoogwaardiger uit en bleek dat ook te zijn, heb deze muis nu bijna een jaar en doet het nog steeds fantastisch, en je kan van mij aannemen: mijn muizen draaien overuren (zeker tijdens het gamen hebben ze het vaak zwaar te verduren).

Er zit een knop op de muis om snel van muisgevoeligheid te veranderen, deze gebruik ik weinig, hij zit niet op een praktische plaats waardoor je tijdens het gamen niet echt snel kan overschkelen. Bovendien heb ik er weinig behoefte aan.

De rest van de extra knoppen zitten voor mij op een fijne positie, ze zijn goed bereikbaar, maar je drukt ze niet snel per ongeluk in, wat ik bij andere muizen wel vaak heb. Wel is vind ik de draad van de muis een beetje kort, heb ik soms wat problemen mee, maar als je pckast en je muis niet meer dan 0,75-1 meter van elkaar, moet je er geen problemen mee hebben schat ik zo.

De vormgeving kan ik kort over zijn: ziet er gewoon erg strak uit. Niets meer, maar ook zeker niets minder.

De muis is verder erg accuraat en werkt op bijna iedere ondergrond. Ik vind al bij al een erg goede muis, over de prijs kwaliteit verhouding zou ik je echter niet veel kunnen vertellen aangezien ik nooit echt in een goede game muis o.i.d. heb geinvesteerd. In mijn mening zeker een aanrader.

Heb jij ook een Trust GM-4200 Gamer Mouse Optical?

Spaar alvast om over een paar jaar een (Betere en ) echte game-muis te kunnen kopen!, ik voorspel dat je niet veel muizen gehad hebt, omdat je ALWEER voor TRUST kiest, een slechter merk kan ik niet verzinnen!
Mn Razer gaat nu al zon 2jaar mee , nog perfect, mn ouwe razer alleen draadje vervangen, ouwe logitech mx?310 nog perfect werkend ?5jaar oud?, verder nog genoeg logitech modelletjes liggen!
Als je echt een gamer bent zou je de merken Razer, en Logitech zeker eens moeten checken!
Zover ik weet bespaart trust zelfs op de kwaliteit van het plastic!

(En Geloof me OF NIET!,maar ik ken de baas van Trust, volgens mij is zn familie-motto goedkoper=meer winst, en van kwaliteit heeft ie nooit gehoord! ik mag m dan ook totaal NIET!, ik werkte voor zn broer destijds die een computerbedrijfje heeft...)

Verder mis ik ook wat echte feiten zoals aantal DPI, waarom ben je voor deze muis gegaan? en heb je zohiezo wel vergeleken met andere merken, of ben je niet verder gegaan dan de Lidll? en werkt accuraat in vergelijking tot je ouwe Trust muis uit 1993?
sorry dude,maar dit moest r egt ff uid :P
ik weet niet wat je allemaal zeurt hoor
maar ik heb em ook gekocht deze muis en ik vind hem heerlijk gamen
ik had hem in gedachte als tijdelkijke muis want me logitech was kapot en dan betaal je al snel 55 euro voor een g5 muis
Maarja ik heb de muis nog niet zo lang probeer hem eerst veder uit
maar tot nu toe bevalt hij erg goed voor een trust
En btw ik heb ook een trust geluids kaart en die was ook goede kwaliteit dus doe niet zo minder over trust
@RTZ

Heb deze muis sinds een week en vind het prima ding!

Razor?? Ja kost 2x zo duur en je kan er precies hetzelfde mee! Levensduur? Deze trust voelt niet goedkoop aan en ik verwacht haast geen kwaliteit verschil met een razor muis!

Echte gamer kan gamen met een standaard muis, ik heb hiervoor jaren een standaard 3knops optische logitec muis gehad en daar kon ik ook prima mee gamen.

Lidl zeg je? verwar niet de winkel waar je moeder boodschappen doet en waar deze muis vandaan komt, gewoon bij Mediamarkt! NAAST de Razor muizen! (die dus letterlijk 2x zo duur zijn, met hoogstwaarschijnlijk identieke technologie erin, in een ander (goedkoper? ik betwijfel het, deze trust muis is ook gecoate) jasje.

Razor is een merk, daar betaal je voor.
Ik wil eventjes kwijt dat de materialen die gebruikt zijn voor de GM-4200 van mindere kwaliteit zijn dan van B.V mijn oude Logitech MX-510.

Ik heb hem nu ongeveer 2 jaar en alle letters aan de bovenkant zijn er af.
Verder is het rubbere grip laagje aan de zijkanten er ook al bijna helemaal af.
Aan de bovenkant is een beetje van het rubbere griplaagje eraf.

De afwerking is prima maar voelt ook veel lichter aan dan de MX-510 dus voelt wat "goedkoop aan" maar dat was hij ook vergeleken de MX-510 8)7

Maar hij doet het goed al is hij iets minder precies dan mijn oude mx-510 , wel doet hij het op haast alle ondergronden die ik heb geprobeerd.

Mijn oude MX-510 heeft 3 jaar actief gewerkt en na 3 jaar hield de rechter knop er mee op , nu doet hij dienst als muis voor mijn oude afgedankte 4200+ AMD X2 Athlon PC

Verder een prima muis met 5 knoppen een wieltje en een turbo pointer button met gamen werkt hij goed omdat ik regelmatig de top 5 van COD4 haal (al kan mijn reactie vermogen mischien sneller zijn en het dus niet aan de muis liggen... maar goed zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan) :)