Specificaties HTPC - Bekijk alle specificaties

Aspire X-Qpack NW Review

ONE-ONE 14 november 2011, laatste update op 14 november 2011, 111 views

Aspire X-Qpack NW

Pluspunten

• compact
  • gemakkelijke installatie

Minpunten

• materiaalkeuze
  • geluid

Kwaliteit voeding Score: 3
kast besteld bij Zercom. ze hadden de verkeerde van de leverancier gekregen, maar gelukkig nog een (bijna) zelfde model staan die ik dus heb mee gekregen, prima service.

Verpakking
kast zit in een prima doos met voldoende bescherming.

Bouwkwaliteit
redelijk: de materialen zijn zeer dun. zonder de kap zit er ook behoorlijk veel torsie in de kast. de kunststof voorkant voelt erg billig aan. maar goed, hier is de prijs ook naar!

Koeling
voldoende: 1 fan in de voeding + 1 12mm fan aan de achterkant
er is ook een mogelijkheid om een kleine fan (ik denk 8x8) te installeren aan de voorkant.

Vormgeving
voldoende: een kast is een kast... het is een ander formaat dan standaard, dat maakt hem wel leuk. er zit ook een handvat op aan de voorkant. dat kan handig zijn als je de kast mee wilt nemen, maar voor mij nutteloos omdat ik hem als huisserver wilde gaan gebruiken.

Installatie
erg gemakkelijk doordat je de moederboard tray aan de achterkant eruit kan schuiven kan je het MB zeer gemakkelijk plaatsen. HD's kunnen ook prima geplaatst worden doordat de HD houder ook te verwijderen is. al is het voorste schroefje om hem weer vast te zetten wat moeilijk te bereiken met een dikke schroevendraaier.

Geluidsproductie
ik heb een Atom board zonder fan, dus de enige geluidsproductie komt van de standaard fans en de HD. de voeding hoor je wel, maar niet heel hard. de fan aan de achterkant mag direct de prullenbak in, want volgens mij is die al stuk: hij loopt aan waardoor die behoorlijk veel herrie maakt.
de HD (WD green 1.5TB) hoor je amper.

prijs is redelijk, maar omdat ik veel vind tegenvallen (vooral mbt het geluid) stuur ik hem weer retour en kijk ik naar een kast die iets duurder is.

Heb jij ook een Aspire X-Qpack NW?