Logitech Wireless Touchpad Review

geert19 13 november 2011, laatste update op 13 november 2011, 2.276 views

Logitech Wireless Touchpad

Pluspunten

• Sterk
  • Naar mijn mening erg mooi
  • hoge functionaliteit
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• lelijke knoppen
  • mist pinch to zoom
  • oppervlakte is niet over het hele apparaat.

Al lange tijd zoek ik naar een touchpad voor mijn pc en laptop (mijn laptop touchpad is niet heel erg goed) ik heb eerst de Apple touchpad getest en heb nu de Logitech wireless touchpad

Door een kortingsbon van Logitech kon ik een product kopen met 40% korting kopen. Dit komt neer op 30 euro. Dit haalde mij over om deze touchpad te kopen.

De touchpad komt in een klein doosje net zoals de Apple touchpad. Wanneer je het doosje opent hoef je allen de unify usb stick in te pc te stoppen en de battery divider uit de touchpad te halen.

Het design van het Touchpad is mooi strak al vind ik de glimmende knoppen een slechte keuze, de rest van de bovenkant van het touchpad is mooi mat en niet gevoelig voor vingerafdrukken, maar de 2 knoppen worden gouw versierd met allerlei vingerafdrukken.

De functies van de touchpad zijn echt subliem. Navigeren op internet is nooit zo makkelijk geweest en met een swipe met 3 vingers ga ik zo heen en weer tussen pagina's en scrollen is ook super makkelijk door met 2 vingers over het oppervlak te gaan. En het wisselen van applicaties is ook erg gemakkelijk. Wel mis ik de mogelijkheid om te zoomen. Een pinch to zoom zou niet moeilijk te integreren zijn in the Logitech wireless touchpad. Ook een vingercombinatie om rechtermuisknop te doen mis ik. Maar verder werkt het geweldig goed. Door 4 vingers omhoog te swipen worden alle open applicaties klein weergegeven. En met een 4 vinger swipe naar beneden word alles geminimaliseerd.
De Apple touchpad is in Windows een ramp om te installeren, en na installatie werkt het ook nog maar half. Zo werken allen de 2 vinger gestures, en is het signaal ook niet altijd 100%. Tot nu toe heb ik de Logitech wireless touchpad nog niet kunnen testen op een Apple systeem, een reactie hier op volgt dus later.

Installeren is ook erg makkelijk. Voor de laptop had ik al een Unify usb en voor mijn pc heb ik de nieuwe. Voor beide was het een paar seconden om alles te installeren en waar ik met mijn draadloze muis vaak problemen heb met het verbinden heb ik met het touchpad er nooit last van.

De Logitech wireless touchpad is van plastic en dat is niet altijd erg positief, maar hier is het geen enkel probleem. De touchpad is erg sterk en heeft hij ook al de eerste kennismaking met mijn kleine broertje overleefd (die hem dus op het harde laminaat liet vallen) en nog geen enkel krasje is zichtbaar.

Normaal gesproken kost de Logitech wireless touchpad 50 euro op de site van Logitech en staat hij voor 38,50 in de pricewatch (bij het schrijven van deze review) Link . ik had al vaak gekeken naar de Logitech wireless touchpad maar 50 euro was voor mij te duur. maar 40% korting haalde mij toch over om hem te kopen voor 30 euro. wetende wat de logitech wireless touchpad allemaal kan had ik er toch zeker wel 50 euro voor willen betalen.

Dan nog even een paar negatieve puntjes. Ten eerste is het lastig dat niet het hele oppervlak van de touchpad werkelijk touchpad is. Het touch gedeelte is wel aangegeven, maar als je zoals ik niet naar de handen kijkt tijdens het computeren gebeurt het wel eens dat mijn touchpad ineens niet meer schijnt te werken maar dat het gewoon komt doordat ik net buiten het touch gedeelte probeer te navigeren. En nog 1 keer wil ik benadrukken dat ik de pinch to zoom functionaliteit mis.

ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk spellingfouten er uit te halen maar mede door dyslectie en het feit dat ik nooit in Nederlands schrijf (altijd in Engels) kunnen er nog een hele lading spellingsfouten zijn.
ook volgen de foto's later nog

Heb jij ook een Logitech Wireless Touchpad?

Waarom heb je niet gewoon gekozen voor de Logitech K400 ? Deze heeft toch ook een touchpad, en is draadloos ?
ik was opzoek naar alleen een touchpad. mijn laptop keyboard is goed, en ook mijn Logitech G11 werkt erg goed. het voordeel van een touchpad is dat je hem overal zo naar kan legen(bijvoorbeeld armleuning van een stoel) als er een toetsenbord aanzit is dat ook gelijk minder voor de ergonomie, nu leg ik hem in elke hoek en is hij altijd in de perfecte hoek voor mijn polsen. dit werkt niet als er ook op getypt word