Specificaties 3,7" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 800 Zwart Review

jagana 13 november 2011, laatste update op 5 december 2011, 118 views

Nokia Lumia 800 Zwart

Pluspunten

• Voelt goed in de hand
  • Ziet er goed uit

Minpunten

• Nog geen ondersteuning voor andere betaal middelen behalve een credit card.
  • De prepaid wirecard werkt inmiddels.

Ook ik ben uitgenodigd om op 9 november deze telefoon te komen testen en ben zelf gegaan om vooral te kijken naar de hardware van deze telefoon en om te kijken of die van de zelfde kwaliteit is als dat ik gewend ben van nokia en zal ook hierover een korte samenvatting van geven.

De telefoon is gemaakt uit een stuk polycarbonaat waaruit uitsparingen zijn gefreesd voor de knoppen de camera en het scherm, het scherm is gemaakt van gebogen gorilla glas. eerst was ik sceptisch hierover omdat ik niet helemaal zeker wist wat het resultaat zou worden maar ik moet zeggen dat ik er aangenaam mee verrast ben. de telefoon voelt degelijk aan en ligt lekker in de hand.

De gebruikte CPU is de 1,4Ghz Qualcomm MSM8255 single-core welke ICM de GPU versnelling goed reageert en soepel de menu's weergeeft en de apps starten snel op, wat wil je nog meer?

De software is natuurlijk ook van belang en in zal hier even op ingaan.
Er zit een Office integratie bij welke makkelijk is om je office documenten mee te nemen en te bewerken op je telefoon, zodat je nog even je werk kunt bijwerken als je iets te binnen schiet onderweg.
Ook de Nokia music is en makkelijk stukje software om je eigen muziek in te beheren maar je kunt er ook nieuwe muziek mee aanschaffen.
Nokia drive is de gratis navigatie software die voor ge´nstalleerd is, het enige wat je zelf nog even moet doen is de kaarten die je wilt gebruiken downloaden samen met de stem die je wilt gebruiken, het enige nadeel hieraan is dat de telefoon niet zelf de route uitrekent maar hiervoor een internet verbinding nodig heeft en dus ook als je onderweg van de route afwijkt zal hij internet nodig hebben om een alternatieve route te berekenen. Er is wel beloofd om dit op te lossen in een toekomstige update dus het is maar even ongemakkelijk.
Verder zitten er natuurlijk de gebruikelijke kalender, browser (ie uiteraard) e-mail en div andere software bij zodat je met de telefoon kunt bellen/smsen/e-mailen enz.

De minpuntjes:

Om extra apps te kopen op de marketplace heb je een credit card nodig, mijn ecreditcard (wirecard) werd niet geaccepteerd (nu na een update werkt de wirecard wel) en de hoeveelheid apps is nog niet uitgebreid, maar dat is enkel een kwestie van tijd denk ik zo.

Heb jij ook een Nokia Lumia 800 Zwart?

Ik wil geen reclame maken maar probeer 3vcash als je nergens aan vast wil zitten.
dankje, ik zal een kijkje nemen.