Antec TruePower Trio 430 Review

MadMarky 13 oktober 2007, 1.235 views

Antec TruePower Trio 430

Pluspunten

• Stil
  • Stabiele voltages

Minpunten

• Wisselde betrouwbaarheid

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Ik heb een tijdlang twee van deze voedingen gehad, inmiddels heb ik er nog eentje. Alleereerst de systemen waarvoor deze gebruikt werden:

Systeem 1:
Amd Athlon xp 2600+
512Mb DDR
Asus A7N8X
Radeon 9700

Systeem 2 is lastig te benoemen omdat de configuratie in de loop der tijd sterk veranderde, maar alles van een xp2500+ tot een A64 3500+ is gebruikt. Steeds met een redelijk high-end videokaart.

De Truepower 430 is relatief stil en levert goede prestaties. Zoals je van een A-merk als Antec mag verwachten is de afwerking prima en heb ik ze nooit kunnen betrappen op piepende spoelen en dergelijke.

Waar ik sterk wisselende ervaringen mee heb is de betrouwbaarheid. De voeding uit systeem 1 heb ik nu vier jaar in gebruik, zonder enige problemen. De voeding uit systeem 2 is ongeveer tegelijk gekocht maar is inmiddels 3(!) maal RMA gestuurd. De symptomen: spontaan uitvallen en compleet niets meer doen. Of de computer netjes uitzetten, waarbij de voeding bij de eerstvolgende keer opstarten ook niets meer doet.
Na de 1e keer (+/- 1 jaar na aanschaf)kreeg ik een zelfde voeding terug, maar wel nieuw in doos. Na de 2e keer (+/- 2,5 jaar na aanschaf) kreeg ik een nieuwere terug die ook over s-ata connectoren beschikte. Na de 2e keer RMA heb ik de voeding nieuw in doos doorverkocht, met dus nog een half jaar garantie erbij.
Wat schetst mijn verbazing? Na 8 maanden nam de nieuwe eigenaar contact met me op, de voeding was wederom stukgegaan! Dit terwijl de voeding voor een relatief licht P4 systeem was gebruikt.
De voeding was inmiddels 3 maanden buiten de garantie, maar na contact opgenomen te hebben met Antec is de voeding uit coulance toch nog vervangen.
Al met al een vreemde zaak, als je het mij vraagt heeft Antec serieuze kwaliteitsproblemen (gehad) met bepaalde modellen.

Update:
Sinds augustus 2007 heb ik er geen een meer in gebruik, nummer 2 maakt kortsluiting sinds een stroomuitval...

Heb jij ook een Antec TruePower Trio 430?

beetje vreemd dat je de kwaliteit en betrouwbaarheid zo hoog inschat als ze maar zo betrouwbaar is :|
Waar doe ik dat dan?
Ik heb de prestaties en stabilitiet een hoge score gegeven. Dit omdat dit ook gewoon goed was. Betrouwbaarheid zie ik nergens vermeld staan.
Antec heeft (ik weet niet of dat nu nog zo is) hun smartpower, Truepower en Neo power voedingen laten maken door Channel well technology. dit bedrijf heeft kwalitatief slechte condensatoren gebruikt op de uitgang elco's welke na ongeveer 1 a 2 jaar gaan lekken. Dit kun je meestal zien in een lage 5volt lijn, Deze is dan bijv 4,60volt.
De (nieuwere revisies ?) NeoHE & Truepower voedingen worden door Seasonic gemaakt en zijn kwalitatief erg goed, maar de verschillende types zijn over de tijd inderdaad door verschillende OEMs gebouwd, soms met twijfelachtige/slechte kwaliteit. Het hangt er dus echt vanaf welk type en welke revisie je hebt ...
Elk merk heeft zo z'n slechte modellen,maar het is dan de service die je als consument krijgt wat het verschil maakt.
Na 2,5 jaar een een nieuwe voeding krijgen,vind ik netjes.

zelfs erna nog gewoon omruilen,...helemaal top.

Al eens een sweex PSU na 2 jaar ter garantie aangeboden????
De service van antec is hartstikke top. Ze zijn zeer coulant als het gaat om de RMA. Moet wel toegeven dat het natuurlijk geen goede zaak is ALS je RMA moet sturen, maar hoe ze alles afhandelen is een dikke 10 waard.

Heb zelf namelijk 2 keer de truepower380w uit de sonata RMA gestuurd. 1e keer was na 1 jaar, kreeg een nieuwe true380w en pas geleden heb ik die ook RMA moeten sturen en die viel net 3 weken buiten garantie. Was voor hun geen probleem en ik kreeg een nieuwe truepower trio 430w terug! (huidige opvolger van de lijn). De nieuwe voeding was trouwens 4 dagen nadat ik em hun kant had verzonden binnengekomen. Goed en snel dus.