Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

AdamUntitled 21 juli 2007, laatste update op 21 juli 2007, 504 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Tot 2000 DPI.
  • Ligt fijn in de hand.

Minpunten

• De prijs.
  • Scrollwieltje.

Ik had een goede vernieuwing nodig van mijn oude muis. Immers ook een Logitech alleen dan zo'n OEM versie, zo'n erg oude. Ik wou graag precisie en eerst viel mijn oog op de MX518. Maar die had tot 1600 DPI en de G5 tot 2000 DPI! Verder heb ik met de muis tot nu toe goede ervaringen. Bij Battlefield 2 raak ik tenminste nog wat. Kon ik van die andere muis niet zeggen, maar die was echt standaard van een tientje. Verder ligt de muis ontzettend fijn in de hand. Je krijgt er gewichtjes bij van 1.7 x 8 en 4.5 x 8. Er zit dan van dat soort ruwachtig spul op; soort natuursteen, alleen van plastic natuurlijk voor het langere werk achter de computer. Verder is het scrollwieltje nogal irritant. Als je de scrollknop wilt klikken dan vereist dat nogal veel kracht en kun je dus perongeluk naar de rechter kant op linker kant klikken.

• Steelpad 4S
  • Logitech OEM Toetsenbord
  • Windows XP

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

Beetje erg korte en niets meldende review ?
Zwaar he zo'n scrollwiel!
Ik heb zelf ook de G5 maar deze was na een week GoTen toch wel ingescrollt. ;)
Het indrukken werkt inderdaad niet echt soepel maar ik gebruik die functie toch niet.

Deze muis is toch zeker zijn geld waard al zeg ik het zelf, niks te klagen en logitech is natuurlijk super kwaliteit.

[Reactie gewijzigd door Bram1337 op 21 juli 2007 20:39]

Precies hetzelfde als bij de MX1000. Het de ''middle mouse button'' is eigenlijk onbruikbaar.
Waarom is 2000 Dpi een voordeel? Wat voor inch monitor heb je? De Mx518 functioneert beter. Zie http://digg.com/gaming_ne...d_s_first_mouse_benchmark[/url]
verder inderdaad erg kort.
Datzelfde vroeg ik me af, ik heb zelf een MX518 maar ik gebruik 1600 DPI al nauwelijks, dus dan lijkt 2000 me supernutteloos. Jij (de reviewer) geeft aan dat 2000 DPI een voordeel is idd, maar waarom? Gebruik je het veel, zo ja, waar gebruik je het voor?

Iets meer onderbouwing is toch echt wel gewenst... |:(
Ik zoek een muis die lekker in de hand ligt, accuraat en waarbij de middelste muisknop wel werkt. Bij de meeste van die logitech dingen werkt de middelste muis knop niet goed meer (bij de nieuwe modellen)
Dit is ook pas mijn 1e review he ;)