Tacens Valeo Smart 480 Review

DivxLover 20 juli 2007, laatste update op 20 juli 2007, 614 views

Tacens Valeo Smart 480

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Vermogen
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• ietsje stevige prijs

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Na het aanschaffen van een nieuw videokaartje, de 8800GTS, leek het mij toch wel verstandig om mijn oude voeding van 350W eens te vervangen ;)

Ik ging de deur uit op zoek naar een Zalman, Antec, of soortgelijk en kwam dus thuis met een voeding waar ik eerder nog nooit van gehoord had, de Tacens Valeo 480 SMART.

Op advies van de winkelier (Update Computers Leeuwarden) en aan de hand van de specs op de verpakking leek het me een veelbelovende keuze. De belangrijkste redenen om tot aankoop over te gaan waren voor mij als volgt;

-Geluidsproductie
-Vermogen
-Aansluitmogelijkheden

Geluidsproduktie
De Valeo 480 SMART wordt geleverd met een eigen fabrikaat 13,5 cm fan van Tacens, die indien actief voor 16 dB op de kaart gezet mag worden. Hij schakelt echter pas in indien dat echt nodig is en in de praktijk heb ik nu al gemerkt dat bij gewoon internetten en kantoorwerk de fan uitgeschakeld blijft en je dus effectief met een 0 dB voeding werkt, heerlijk.

Vermogen
Kan ik kort over zijn, ik had begrepen dat ik minimaal 450W zou moeten hebben om een stabiel systeem te hebben. Dan lijkt 600W mij eigenlijk flinke overkill, terwijl 480W gewoon mooi kan voldoen. Ik was dus op zoek naar een voeding die in de categorie 450 - 500 zou vallen, deze voldoet daar mooi aan.

Aansluitmogelijkheden
Erg prettig! De voeding wordt geleverd met aparte, losse, kabels, allemaal keurig afgewerkt met een sleeve er om. Gewoon een kwestie van de kabels die je werkelijk nodig hebt aansluiten en in de hardware prikken, scheelt je een hoop opruimwerk in je systeemkast en beter voor je airflow.
Ondanks het feit dat dit gelukkig langzaam maar zeker meer terug te vinden is bij voedingen, zie ik het meestal bij de voedingen van 600W+ en niet bij de lichtere voedingen terug. Deze dus wel en dat was precies wat ik wilde.

Over de betrouwbaarheid is na een dag natuurlijk geen zinnig woord te zeggen, de winkelier vertelde me dat hij ze nu sinds december 2006 verkocht en tot nog toe 0 exemplaren voor RMA of DOA heeft teruggezien. Veelbelovend, mag ik dan hopen.

Al met al heeft de voeding een zeer goede indruk bij mij achtergelaten, keurig verpakt, voldoende aansluitmogelijkheden, in de praktijk idd echt stil.
Indien in de toekomst mijn mening bijgesteld zou moeten worden, dan zal ik de review ook aanpassen, op dit moment zou ik de Valeo 480 Smart een aanrader vinden.

Heb jij ook een Tacens Valeo Smart 480?

Mooie review, en lekker leesbaar. :)
Ik zou alleen even aangeven welke stekkers erbij zitten, dat is voor de luie lezers makkelijker: CONNECTORS: 8x HDD 4PIN, 2xFDD 4 PIN, 2xSATA, 20-24PIN, ATX 2.01 4PIN, PCI-E (6 of 6+2 pins?)