Asus U3S6 Review

Gé Brander 11 november 2011, laatste update op 11 november 2011, 2.105 views

Asus U3S6

Pluspunten

• Snel

Minpunten

• Nog geen ondervonden

Drivers en ondersteuning Score: 4
Tot voor kort had ik voor mijn Hyper-V test omgeving twee machines staan op basis van Asus Workstation P6T6 moederborden. Doordat in het begin de prijs van geheugen niet echt leuk was, had ik twee maal een Core i7 920 en 2 x 12GB geheugen.

Het probleem was alleen dat 2 machines dus ook twee keer vermogen vragen en dus duurder is dan een machine.

Nadat de 24GB geheugensetjes betaalbaar waren geworden ben ik mijn systemen gaan consolideren :)

De grootste tegenvaller was natuurlijk de beperking van SATA aansluitingen op 1 bord. 6 stuks. Voor mijn andere 6 schijven van de tweede pc, moest ik een oplossing hebben.

Deze vond ik in de ASUS U3S6 kaarten. Twee SATA poorten en twee USB 3 poorten. Het mooie van de Asus P6T6 is dat je zonder problemen vier van deze kaarten kan gebruiken naast je videokaart. Dus ik vier van deze insteekkaarten aangeschaft om de schijven daarop aan te sluiten.

Tot op heden (bijna een jaar verder nu) geen enkel probleem ondervonden, behalve dat in Windows de drivers niet native aanwezig zijn. Maar dat mag de pret verder niet drukken.

Betrouwbaar, goedkoop en snel.

De andere optie was een 8 poorts RAID kaart te kopen, maar die zijn behoorlijk duurder dan 4 van deze kaarten. Aangezien ik geen RAID gebruik in mijn Hyper-V omgeving, was deze keuze dus de meest logische.

• Asus P6T6 Workstation
  • Windows 7

Heb jij ook een Asus U3S6?