Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Imperator Review

MichaelJ1984 11 november 2011, laatste update op 11 november 2011, 1.000 views

Razer Imperator

Pluspunten

• Ligt perfect in de hand
  • Prettige touch
  • Verstelbare buttons
  • Verstevigde kabel
  • Blauwe verlichting
  • Ideale gamemuis

Minpunten

• Scrol wieltje van de Deathadder is beter
  • Redelijk prijzig (¤ 69,-)
  • Nét te groot voor mensen met kleine handen

Ivm de release van BF3 ben ik onlangs gaan uitkijken naar een nieuwe muis om te gamen en algemeen gebruik. In eerste instantie had ik me voorgenomen om een simpele muis te kopen omdat deze in het verleden altijd hebben voldaan. Ik ben begonnen bij de Mediamarkt en heb in eerste instantie gekozen voor de comfort mouse 3000 én 6000 van Microsoft. Na één dag heb ik beide muizen echter teruggebracht omdat ze van slechte kwaliteit waren (hard, glad plastic, erg licht en niet lekker in de hand liggen).

Vervolgens ben ik me wat meer gaan focussen op echte gamemuizen en kwam ik uit bij Logitech en Razer. De gamemuizen van Logitech zijn mijn inziens net wat té kleurrijk en speels. Mijn voorkeur is dan ook uitgegaan naar Razer. Vanwege de positieve reviews heb ik eerst gekozen voor de Razer Deathadder black edition. Een super gamemuis, alleen niet geschikt voor kleine handen. Het vasthouden van de rechtermuisknop om in te zomen ging telkens mis. Omdat de Imperator iets kleiner leek aan te voelen in de verpakking heb ik de Deathadder omgeruild voor de Imperator.

In eerste instantie was ik ietsjes sceptisch over de Imperator vanwege de slechte reviews. Na ongeveer één week gebruik kan ik echter stellen dat het de perfecte muis is om te gamen en algemeen gebruik. De Imperator (4G) ligt echt perfect in de hand heeft een hele prettige 'touch' door de speciale coating. De buttons aan de linkerkant zijn verstelbaar wat het gebruiksgemak zeker ten goede komt. Ondanks dat ik de buttons zo ver mogelijk terug heb zitten blijven ze net wat te ver weg voor mijn duim.

De Imperator ziet er erg mooi uit door de zwart/donder grijze kleur in combinatie met de blauwe verlichting van het wieltje en het logo. Wat betreft het scrol wieltje is het jammer dat Razer niet het zelfde wieltje heeft gebruikt als de Deathadder. Deze is namelijk echt perfect! Het wieltje van de Imperator is net wat minder communicatief; je scrolt in games net wat te ver door om het juist item in één keer te selecteren.

Qua performance voldoet de muis prima. Door 2 knopjes op de muis kun je snel van gevoeligheid veranderen. Persoonlijk gebruik ik voor zowel games als algemeen gebruik dezelfde gevoeligheid. Ongetwijfeld zijn er middels de software heel veel mogelijkheden om de instellingen te perfectioneren.

Heb jij ook een Razer Imperator?

Ik heb deze muis nu een dag, maar ik wil even kwijt dat ik de muis klein vind, en ik heb absoluut geen grote handen. Mijn vorige muis was een Roccat Kone, dat was een grote muis. Ik denk dat ik deze terug ga sturen, hij ligt niet lekker in de hand voor mij, maar dat blijft persoonlijk natuurlijk.
Ik heb een vraagje, Ik heb nu de razer deathadder maar ik zit met mijn duim tegen de zijkant aan (te kleine duim) heb je bij de imperitor daar geen last van?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'mijn duim tegen de zijkant aan'. Wat ik je wel kan vertellen is dat de Imperator de ideale muis is voor mensen met kleine handen/korte vingers (of zoals mijn vriendin zegt: kleine worstjes). De muis ligt echt perfect in de hand.