Razer Imperator Review
Ivm de release van BF3 ben ik onlangs gaan uitkijken naar een nieuwe muis om te gamen en algemeen gebruik. In eerste instantie had ik me voorgenomen om een simpele muis te kopen omdat deze in het verleden altijd hebben voldaan. Ik ben begonnen bij de Mediamarkt en heb in eerste instantie gekozen voor de comfort mouse 3000 én 6000 van Microsoft. Na één dag heb ik beide muizen echter teruggebracht omdat ze van slechte kwaliteit waren (hard, glad plastic, erg licht en niet lekker in de hand liggen).
Vervolgens ben ik me wat meer gaan focussen op echte gamemuizen en kwam ik uit bij Logitech en Razer. De gamemuizen van Logitech zijn mijn inziens net wat té kleurrijk en speels. Mijn voorkeur is dan ook uitgegaan naar Razer. Vanwege de positieve...
Pluspunten
Ligt perfect in de hand Prettige touch Verstelbare buttons Verstevigde kabel Blauwe verlichting Ideale gamemuis
Minpunten
Scrol wieltje van de Deathadder is beter Redelijk prijzig (€ 69,-) Nét te groot voor mensen met kleine handen
Eindoordeel
Vervolgens ben ik me wat meer gaan focussen op echte gamemuizen en kwam ik uit bij Logitech en Razer. De gamemuizen van Logitech zijn mijn inziens net wat té kleurrijk en speels. Mijn voorkeur is dan ook uitgegaan naar Razer. Vanwege de positieve reviews heb ik eerst gekozen voor de Razer Deathadder black edition. Een super gamemuis, alleen niet geschikt voor kleine handen. Het vasthouden van de rechtermuisknop om in te zomen ging telkens mis. Omdat de Imperator iets kleiner leek aan te voelen in de verpakking heb ik de Deathadder omgeruild voor de Imperator.
In eerste instantie was ik ietsjes sceptisch over de Imperator vanwege de slechte reviews. Na ongeveer één week gebruik kan ik echter stellen dat het de perfecte muis is om te gamen en algemeen gebruik. De Imperator (4G) ligt echt perfect in de hand heeft een hele prettige 'touch' door de speciale coating. De buttons aan de linkerkant zijn verstelbaar wat het gebruiksgemak zeker ten goede komt. Ondanks dat ik de buttons zo ver mogelijk terug heb zitten blijven ze net wat te ver weg voor mijn duim.
De Imperator ziet er erg mooi uit door de zwart/donder grijze kleur in combinatie met de blauwe verlichting van het wieltje en het logo. Wat betreft het scrol wieltje is het jammer dat Razer niet het zelfde wieltje heeft gebruikt als de Deathadder. Deze is namelijk echt perfect! Het wieltje van de Imperator is net wat minder communicatief; je scrolt in games net wat te ver door om het juist item in één keer te selecteren.
Qua performance voldoet de muis prima. Door 2 knopjes op de muis kun je snel van gevoeligheid veranderen. Persoonlijk gebruik ik voor zowel games als algemeen gebruik dezelfde gevoeligheid. Ongetwijfeld zijn er middels de software heel veel mogelijkheden om de instellingen te perfectioneren.
Reacties (3)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/430614/crop61b0e0c55c571_cropped.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/295699/crop609bc9a510a14_cropped.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/457499/plus222.jpg?f=community)