Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

Roderiktweaker 11 december 2007, laatste update op 18 december 2007, 10.185 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• VGA/DVI
  • 1680x1050
  • 22ince
  • Dynamic contrast 3000:1
  • Degelijk (mooie knop)
  • te fel blauwelicht

Minpunten

• Bleeding bij donkere Beelden (C)
  • 3 Versies ( S : beste A: goed te maken C : slechtste)
  • Ghosting

Versie : uit Slowakije July 2007 Volgensmij is dat de C Omdat ik last hem van bleeding

Algemene beoordeling :

Goed Beeld op 1680x1050 Heel scherm en dynamic contrast is erg handig

Featureset :

Goed, hoge Resolutie,2MS, VGA en DVI, Kan op een Playstation

Kleurweergave/Contrast en helderheid

Erg goed, het contrast is hoog. ik laat het regelen door het scherm zelf, dan heb je altijd wel een goede verhouding. Alleen in Films S avonds Is de bleeding boven in wel erg goed op te merken. Daarom was het algemeen net niet 'zeer goed'. alleen in windows/game's geen last van. en er overheerst geen kleur

Ghosting : (update)
Na Lange ervaring neem ik zeer veel ghosting waar. zelf als je de muis al beweegt heb je er last van

Pixeldefecten :
geen, maar bij paradigit standaard pixelgarantie

Bouwkwaliteit en afwerking :
Stevig. Knopjes zijn niet 'gammel' alleen het pootje moet je er wat Kinderachtig opzetten en is wat te licht

Vormgeving :
iedereen zijn smaak, alleen voor vista lijkt mij het wel handig (heb Xp)

voor E350,- Leek mij het scherm met de beste Specificaties op papier. alleen je kan beter krijgen Philips

Gebruikt met:
7600GS op de DVI & 7300GT

Overig

De 3versies vind ik wel erg Dom van SAMSUNG wand ze zijn allemaal even duur. Hij vraagt wel meer van de videokaart. je merkt dat mijn 7600GS het minder doet.

DOEL : Om mensen te waarschuwen dat er verschillende versies op de makt zijn.

De A versie heeft hier helemaal geen last van en is erg goed. daarom vinden sommige mensen het een prachtscherm. maar ik vind dit dat het scherm. en mensen die ook een C versie hebben kunnen daar over meepraten daarom !

Update : ze hebben alles uitgewist waaraan je kan zien welke je hebt. SAMSUNG heeft een ander scherm gelanceerd de 226BC Die het probleem niet meer heeft. eerst geeft SAMSUNG de beste gelanceerd en toen ze een naam hadden de slechtere C versie. Dit is voor mij wel een rede op niet meer SAMSUNG te kopen. terwijl ik er wel tevreden mee ben. maar het idee dat ze zomaar bedriegen is toch ernstig

Update 2: ik heb alles een beetje aangepast. Ik heb de C versie. en nu ik heb wat langer in gebruik hebt geef ik maar een voldoende eraan. voor 300,- had ik beter verwacht. geen Ghosting en weinig bleeding. De C versie presteerd onderdemaat. en het blauwelicht is te fel

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Ik heb exact hetzelfde scherm maar ben er niet zeker van of dit de 'S-serie is. Alle mogelijkheden om hier achter te komen zijn uitgewist door Samsung. Bugger!
Dit is al mijn tweede scherm. Het eerste had een tweetal vage banen verticaal over het scherm lopen. Dit was vooral goed te zien bij de snelkoppelingen. Gelukkig mocht deze omeruild worden zodat ik nu gelukkig kan genieten van een supermooi en groot beeldscherm. Videobewerking is in één keer veel leuker geworden door het brede beeld.

[Reactie gewijzigd door sjakiesjaak op 19 juli 2007 22:52]

Ja. weet ik kan het ergelijk niet achterhalen. maar heb gelezen dat de S versie in mexico word gemaakt. en de A in china. en het S paneel in Slowakije.

en dat ze tegenwoordig nog alleen maar S panelen leveren (wat mij een slim plan lijkt) alleen daar kan je ook weer niet van uit gaan.

Ben een beetje geobsedeerd door de versies maar als het goed werkt waarom je druk maken

Van vage banen nooit last had jij dan een andere versie ?

Hier is het haarscherp echt geen - punt behalve bij Donkerefiles s'avonds NIET in windows

[Reactie gewijzigd door Roderiktweaker op 19 juli 2007 23:08]

Je kan acher je beeldscherm op het etiket zien (onder die kap bij je monitorkabels) zien wat voor versie je hebt.
ik heb de 206BW en zie een 'S' staan(A)
nej. SAMSUNG heeft alles verduisterd. heb ook uren Google maar je kan het nergens meer achterhalen. Het is gewoon oplichting. die van mij werkt prima.......... alleen zou toch fijn zijn als ik wist waar ik aan toe was.
Staat het niet op de stikker van de doos, alle schermen die wij uitleveren naar klanten staat duidelijk een S in de rechter hoek (onderaan).
Als dit niet zo is zou het dus inderdaad zo kunnen zijn dat je een andere versie hebt en dat Samsung dat blijkbaar op die manier probeert te verdoezelen.
Ergo: als het scherm goed werkt, waarom zou je er dan moeilijk over doen?
Ze hebben alles uitgewist.

je wil gewoon altijd het beste voor je geld (we zijn nou emaal nederlanders) en Ik kan het niet uitstaan dat het oplichting is.

tegenwoordig staan er geen Versies meer voor. wel word gezegt dat De C in mexico word gemaakt. en ik heb er een uit slowakije July 2007

Ook word gezegt dat zelfs de stikker/doos niet klopt
Staat het niet meer in het servicemenu ook?
Zelfs dat heeft SAMSUNG geblokt.

Dat was contrast en b. op 0 en dan 5 Sec Sorce alleen dat werkt ook niet meer.

Ik ben er tevrede over het scherm alleen ik wil gewoon weten welke ik heb....
Het is - naar mijn mening - echt niet interessant waar deze vandaan komen. Dus klets toch niet zo. Het scherm is goed of niet goed. Daar! gaat het hierom. |:(

[Reactie gewijzigd door Henri43 op 20 juli 2007 19:22]

Ik heb nog 2 oude en zijn beiden S panels gelukkig. Maar ik heb ze alweer een tijdje....

Prima schermen overigens, ben er erg tevreden over!