Hitachi Travelstar 80GN 80Gb, 80GB Review

Gisae 19 april 2005, 201 views

Hitachi Travelstar 80GN 80Gb, 80GB

Pluspunten

• Goedkoop
  • Betrouwbaar
  • Capaciteit
  • Stil

Minpunten

• Langzaam

Dit is een fijne betrouwbare niet al te dure harde schijf. Na het stuk gaan van 2 3,5" schijven in korte tijd is mijn vertrouwen in harde schijven erg gedaalt. Vanwege de betrouwbaarheid van mijn 40GB laptop schijf heb ik gekozen om dan maar een 80GB in mijn laptop te doen. Destijds (november 2004) kostte de schijf 119,- wat erg acceptabel is. De schijf doet redelijk vlot zijn werk, echter blijft het een 4200rpm schijf. De datadichtheid op de platters komt de snelheid ten goede ten opzichte van een 40GB 4200rpm schijf. De harde schijf is als er geen activiteit is bijna niet hoorbaar, maar als er geschreven of gelezen wordt is het geratel wel hoorbaar. Hij maakt iets meer geluid dan een fujitsu schijf, maar dit verschil is miniem.

De schijf lijkt tot nu toe betrouwbaar. Na redelijk veel heen en weer gesleept te zijn, en bijna altijd aan te hebben gestaan is er nog niks merkbaar van beschadegingen of het achteruitgaan van de fitheid van de schijf. Slechts één keer wat vreemd continu getik viel me op wat na een reboot weer verdwenen was. De schijf is zonder activiteit een graadje of 30, en met veel activiteit een graadje of 46. Voor een laptopschijf is dit zeer acceptabel.

Al met al is dit een goede aankoop geweest.

• Micropoint Sonic
  • SXGA+ TFT 15"
  • Compal CL-50
  • Intel Pro Wireless 2100 802.11B
  • Windows 2000

Heb jij ook een Hitachi Travelstar 80GN 80Gb, 80GB?