Specificaties 5,25" formaat met lcd-scherm - Bekijk alle specificaties

Scythe Kaze Server Fan Controller Review

WySeguy 10 november 2011, laatste update op 17 november 2011, 1.105 views

Scythe Kaze Server Fan Controller

Pluspunten

• Handig wanneer je veel fans in je computer hebt.
  • Ziet er mooi uit.

Minpunten

• Slechte leesbaarheid van het schermpje.
  • Geen instelbare curve voor temperatuur- en fan-speedverloop.

Features Score: 3
Kwaliteit Score: 4
Een mooi apparaatje, het werkt goed.
Je moet het even snappen, maar dan werkt het heel makkelijk.

Het is wel een beetje jammer dat je niet zelf een curve in kunt stellen wanneer hij op 50/75/100 % moet draaien. Hij gaat meteen max. aan als de ingestelde maximumtemperatuur bereikt is. Dat is jammer, maar verder werkt het gewoon goed. Ik had liever gehad dat je zelf kon bepalen wanneer hij 50% aan moest, en bij welke temperatuur hij helemaal naar max. vermogen moest gaan.

Wel makkelijk dat je ze gewoon uit kunt draaien als je geen geluid wilt. _/-\o_

Mijn computer staat op de grond, en als je van boven kijkt is het niet te lezen. Pas van een hoek van minder dan 45 graden kun je het aardig zien. :?

TIP: laat je CPU fan in je moederbord zitten. Vaak zijn deze fans kwalitatief vrij goed. Heb zelf nog de meegeleverde fan op mijn AMD Phenom X4 II 965 Black Edition zitten, maar die kan tot 6500 RPM als je deze op het moederbord aansluit. De fan controller moet zich daarentegen houden aan het maximale vermogen dat hij uit kan/mag geven. Daarmee zal je CPU fan waarschijnlijk nooit op maximale snelheid draaien.

Heb jij ook een Scythe Kaze Server Fan Controller?

[Reactie gewijzigd door 195780 op 11 november 2011 03:23]

Je had even het verschil tussen manual, semi en auto kunnen toelichten (als je kaas kon maken van de engrish manual die er bij zat, damn wat was dat slecht engels zeg) evenals het feit dat het geen PWM fans ondersteunt (maar wel weer verloopstekkerjes meelevert).

Ik heb em zelf ook en nog wel een paar opmerkingen.

De bouw kwaliteit is belabbert. Mijn kast werkt met een rails systeem voor 5 1/4" maar de zijkanten van de Scythe controller zijn zo kort dat het maar met 1 schroefje vast gezet kan worden en het is tevens zp slap dat het apparaat los in je kast zit omdat de rails met zijkant gewoon naar binnen buigt. Het zit uiteindelijk wel maar het klik systeem van de rails werkt niet en als er niets onder zou zitten dondert tie er ook gewoon weer uit als je er aan zit.

Nu na een maand of zes gebruik leest tie af en toe niet goed meer uit. Fans draaien gewoon normaal maar er wordt op het display 0 rpm weer gegeven en dan begint tie te piepen (alarm). Na een seconde of 2 soms 3 leest tie de fans weer goed uit en stopt tie met piepen.

Verder is het een goed apparaat en ben ik er dik tevreden mee. Alle waarde naar z'n prijs natuurlijk en het apparaatje kost dan ook weinig.
Ja klopt. Het is wat mager. Zal eraan denken bij volgende reviews.

Yep, mijn fan op mijn CPU haalt de 6560 RPM bij mij. ^^
(Niets gezegd over de orkaan in de kast) :o

De controller is inderdaad veelzijdig, had er inderdaad op z'n minst nog bij kunnen zetten dat je 3 profielen hebt. Je kunt namelijk een temperatuur instellen, maar ook gewoon zelf de snelheid van de fan bepalen. Het scherm kan uitgeschakeld, en zo zijn er nog wat handige opties.

Ik had het alleen over de leesbaarheid in een wat grotere hoek, niet over overzichtelijkheid. Maar inderdaad, je had dit kunnen verwachten.
En.. nee.. Als de controller 5 cm hoger in de kast zit heb je er nog steeds +/- niets aan... 8)7
Je hebt gelijk, ik heb het behoorlijk (te) kort omschreven.
Zoals ik al zei: zal er de volgende keer meer werk aan besteden.
Watch my next review ;)

Qua bouw vind ik het meevallen. Ik heb er inderdaad iets onder zitten (slot eronder) maar bij mij leunt de fan controller niet op mijn card reader, maar gewoon op de omgebogen 'houdertjes' die de controller omhoog moeten houden. (zit in je kast uiteraard, je CD speler valt ook niet zomaar naar beneden als je de schroefjes losdraait... 8)7

Heb ik nog geen last van, bij mij werkt het gewoon altijd.
Heb pas een fan losgekoppeld. Toen heb ik mijn PC gereboot (dus fan controller ook) en toen piepte hij niet. Hij gaf gewoon alleen nog de temperatuur aan. Hij past zich dus wel goed aan aan het aantal fans dat je daadwerkelijk in je Scythe controller hebt zitten.
+punje dus!

Prijs/kwaliteit gaat inderdaad wel, hoewel ik ¤30 nog behoorlijk veel vind...
Even serieus.. wie koop er nu een PC waarvan je maar één kant van de kast los kunt halen?
8)7

:P Nee, ben het wel met je eens, hoewel er ook veel (iets ouderen HDD's en CD drives zijn die van beide kanten vast moeten)
Ik heb er ook een. Het schermpje is gewoon heel goed leesbaar vind ik zelf. Gewoon een goed ding.