Samsung Syncmaster 245B Zwart Review

drdnl 18 juli 2007, laatste update op 7 augustus 2007, 3.098 views

Samsung Syncmaster 245B Zwart

Pluspunten

• Prachtige kleuren, scherpte, contrast, design en geen pixeldefecten (na vier uur, het is theoretisch nog mogelijk), goede prijs

Minpunten

• Kijkhoek, maar eigenlijk niet echt een issue. En voor sommigen wat weinig extra functies, dit is echt een monitor en verder niets (maar dat zie je weer terug in de prijs)

Prachtige monitor, werk er nu een dag mee en geen moment spijt. Zeer scherp, helder en mooie, duidelijke kleuren. Enige klachten zijn hooguit de kijkhoek maar dat merk ik alleen wanneer ik van positie verander in mijn stoel, eenmaal weer "gesettled" geen problemen en bepaalde iconen zien er nu wat pixelig uit door de hoge scherpte, even vervangen :)

Overigens vergelijk ik nu met een Eizo F930, ook helemaal geen slechte monitor.

Nogmaals, geen spijt, prachtig ding. Echt de extra +/- 150e waard ten opzichte van een 22" ook al is hij wat moeilijk verkrijgbaar momenteel. MAar dat is uiteraard maar tijdelijk.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 245B Zwart?

"Had nog een rechtsbijstandverzekering genomen voor het geval dat ik de wet koop op afstand nodig had, bleek uit eindelijk niet nodig (nog) geen defecten."

- Zij hebben zich toch aan die wet te houden? Daar heb jij toch geen extra verzekering voor nodig?
hh... wat extra info zou geen kwaad kunnen, bijvoorbeeld wat specs... hoe groot is het ding ? 25" ofzow ?
En hoe ziet het met latencytijden ? last van ghosting tijdens games ?
kan nog wel het een en ander aan toegevoegd worden...
24" Widescreen with a height-adjustable stand.

Had je binnen een halve minuut zelf kunnen vinden imho.

[Reactie gewijzigd door dartbord op 19 juli 2007 09:06]

Waar gekocht?
Hij is zoals gezegd nog niet echt lekker leverbaar...
hoe doet dat scherm het met niet-16:10 resoluties?
hoe hoog is hij minimaal, ik wil zeggen als de voet zo laag mogelijk is ingesteld? 44cm? Zit hier onder een schuin dak, dus maakt veel uit :p
Ik heb gelezen dat deze monitor veel last heeft van "banding", dwz gradienten die niet glad worden weergegeven. Toch wel een domper.
Voor een beetje grafisch/fotowerk lijkt het me geen geschikte monitor.
Daarvoor kun je sowieso beter geen monitor met TN-panel nemen.
Cassius: Ja, maar veel nemen het niet terug als de doos is geopend. Dan sta je stukken sterker met rechtsbijstand.

Garrett: Informatique, voor 519. Niet de goedkoopste maar ik wou hem gewoon hebben "_

bartgrefte: Prachtig, nog nooit zo weinig last gehad van interpolatie. Soms zit ik in een andere resolutie zonder dat ik het zelfs echt merk. Met 6.9 miljoen pixels kun je gewoon goed interpoleren zonodig. En specifieker op jouw vraag, 4:3 is geen probleem

gordon101: Umm, geen idee. Geen meetlint bij de hand.

Fireshade: Niets van gemerkt, zal er op letten.