OCZ Vertex 2 120GB Review

koko11 10 november 2011, laatste update op 10 november 2011, 729 views

OCZ Vertex 2 120GB

Pluspunten

• Snelheid
  • eenvoudige installatie

Minpunten

• Betrouwbaarheid

In juni 2011 een OCZ Vertex 120G gekocht. Installatie ging prima en snelheid was veel hoger dan bij een 'gewone' HDD. Na zo'n 2 maanden deed de SSD helemaal niets meer. Teruggestuurd naar OCZ en na enkele weken een vervangend exemplaar gekregen. Kan gebeuren dat ik een 'maandagochtend' exemplaar gekocht had. Dit tweede exemplaar ging ook weer na 2 maanden kapot! Weer naar OCZ, maar nu duurde het een maand voordat ik weer een vervangend exemplaar kreeg (werd speciaal vanuit Taiwan via de post aan mij gestuurd). Gisteravond overleed het derde exemplaar ook weer! Betrouwbaarheid is dus zwaar onder de maat. Ik wil nu geen vervangend exemplaar meer. Ik ben benieuwd of de winkel (Afuture) mij hier ondersteunt.

Heb jij ook een OCZ Vertex 2 120GB?

Hmm.. Ik zit ondertussen ook aan mijn tweede Vertex 2 exemplaar wat het begeven heeft (eerste exemplaar deed ik 7 maanden mee, tweede iets minder dan 2 maanden.. Zit te denken of er iets van een collectieve actie gestart kan worden (class action lawsuit?), aan de reacties op internet te zien is dit een grootschalig probleem; ik wil nu gewoon een andere schijf, ander model (indilinx / octane?).. Hoe ver ben jij inmiddels met de SSD?
Ik heb van Afuture een ander SSD gekregen: crucial M4. Omgeruild met gesloten beurs. Zeer coulant van ze. De Crucial was toen nl. duurder dan OCZ.
Sindsdien werkt alles probleemloos.