Thermaltake Extreme Spirit II CL-C0034 Review

Tigradekat 24 juli 2007, 720 views

Thermaltake Extreme Spirit II CL-C0034

Pluspunten

• Flexibel installatiesysteem
  • stil voor een actieve chipset koeler
  • koelt effectief

Minpunten

• mobo moet uit de kast voor installatie

Geluidsproductie (min) Score: 1
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Dit is echt een geweldig koelertje. Ik heb een Gigabyte GA-M55S-S3 mobo, met Nforce 550 chipset. Deze werd met de standaard passieve koeling bijna te heet om aan te raken.

De Extreme Spirit II houd de chipset nu zo koel dat je nauwelijks kan voelen dat de koeler boven omgevingstemperatuur komt.

Installatie: Om de koeler te installeren moet het moederbord er uit. Voor sommigen kan dat als nadeel worden gezien. Het groete voordeel van deze koeler is dat hij in elke positie kan worden gemonteerd. De monagearmen zitten nl op een ring die 360 graden kan draaien, waardoor er altijd genoeg ruimte tussen koeler en grafische kaart is.

Geluid: De fan hoor je wel, maar niet ergerlijk. -- UPDATE--: De fan is erg hinderlijk gaan brommen. Dit op 7 volt, en na ruim een week gebruik. Ik heb de beoordeling hierop aangepast. Ik gebruik de cooler nu passief. --EINDE UPDATE-- Vanwege de heatpipes kan je deze koeler ook passief gebruiken, zeker als je redelijke airflow hebt. Ik draai de fan nu op 7 volt, en ik kan hem niet meer horen.

Heb jij ook een Thermaltake Extreme Spirit II CL-C0034?