Apple iPod Touch V4 8GB Wit Review

ro-bbo 9 november 2011, laatste update op 9 november 2011, 2.012 views

Apple iPod Touch V4 8GB Wit

Pluspunten

• Zeer mooi scherm
  • Stabiel
  • 720P videocamera
  • Software

Minpunten

• Geheugen is niet uit te breiden
  • Foto's die gemaakt kunnen worden zijn zeer slecht

Geluidskwaliteit Score: 4
Dit is mijn eerste review dus het zal niet perfect zijn!

Specs:

- Apple A4 processor. (~800mhz)
- 3.5" Retina scherm. (960 x 640)
- 256MB RAM geheugen.
- 8GB Opslag geheugen. (32 en 64GB ook te koop)
- Wifi B/G/N
- Bluetooth
- 960 x 640 foto camera (Back camera)
- 720P video camera (Black camera)
- VGA frontcamera voor FaceTime

6. De camera
7. Het geluid
8. Conclusie

Aankoop:

Om te beginnen had ik hiervoor een Ipod Touch 2G 8gb, deze heb ik ongeveer een jaar gebruikt en is toen kapot gegaan. (Tja, ze kunnen blijkbaar niet tegen water:P).

Daarna heb ik een tijdje een android toestel gebruikt voor al mijn zaken zoals muziek, internet, video's etc. Ik begon na een paar weken toch mijn Ipod Touch te missen, vooral omdat mijn android toestel altijd zo snel leeg was, dus ik besloot om een nieuwe Ipod Touch V4 8GB te kopen.

Toen ik de Media markt inliep en naar de MP3-spelers ging zag ik tot mijn verbazing dat de Ipod Touch V4 Wit al te koop was. Dus ik mocht hem even testen en vergelijken van een aardige werknemer. (De witte konden nog niet getest worden zoals normaal) Uiteindelijk heb ik toch voor de witte gekozen omdat ik hem er wat strakker vond uitzien. Ik heb voor het 8GB model gekozen omdat ik niet zo'n groot budget had en omdat mijn vorige Ipod Touch ook 8GB was en beviel.

De verpakking:

Tja ik hou het kort hierover, het is een klein plastic doosje met de Ipod Touch, oordopjes, USB-kabel en de boekjes. Wat ik jammer vind is dat er geen normale lader bij zit en dat de oordopjes geen knopjes hebben om het volume aan te passen/nummers te skippen. Een minpunt dus.

Uiterlijk:

Hij is erg mooi, stevig en kan tegen een stootje. Persoonlijk vind ik de witte versie veel mooier als de zwarte, maar dit is een mening. Alles lijkt gewoon net wat dunner/glimmender als de zwarte versie. Helaas is de achterkant zeer krasgevoelig, na een uurtje ermee gespeeld te hebben had ik al een krasje ontdekt. Gelukkig had ik hier nog een mobiel hoesje over dus die gebruik ik nu voor mijn Ipod Touch.

Helaas is mijn ipod 1 keer van ongeveer 1 meter op de stenen gevallen. Ik dacht die overleefte dit niet maar in het tegendeel, er zat geen eens een krasje op! (De ipod was uit het hoesje gegeleden toen ik van nummer wilde wisselen, ook de 3.5mm oordopjes schoten er toen uit zodat hij op de grond viel). Dit bewijst dat een Ipod Touch V4 wel tegen een stootje kan.

Software:

De ipod Touch V4 Wit wordt standaart geleverd met iOS 5. Dit heeft veel verbeteringen tegenover de vorige iOS versies. Bijvoorbeeld nu kun je updates Over The Air ontvangen, je hebt een status bar net zoals android en nog te veel om op te noemen. (Zie Apple site voor alle verbeteringen) Ook zit er een Whatsapp vervanger in genaamd: iMessage. Dit heb ik nog niet getest.

De software is zeker stabiel, ik heb nog geen vastlopers gehad. Wel moe je af en toe geopende Apps afsluiten, anders ga je merken dat je soms weleens 1 seconde moet wachten.

In de App Store van Apple zijn genoeg gratis/betaalde Apps te vinden. Zoals games, vermaak, educatief etc.

Uiteraard werkt de Safari browser uitstekend, en Adobe Flash mis ik echt niet. (Alle youtube filmpjes op een site kunnen gewoon afgespeeld worden via de browser).

Net zoals op de Iphone 4 kun je videobellen op de Ipod Touch, dit heb ik nog niet getest omdat ik het nut voor mezelf er niet van inziet. (Persoonlijke mening, voor bellen en videobellen gebruik ik mijn mobiel wel).

Het scherm:

In 1 woord fantastisch! Het is echt zo scherp en helder. Het schijnt dat de Witte versie minder snel last heeft van vingerafdrukken en zonlicht, of dit waar is weet ik niet. In iedergeval heb ik inderdaad bijna geen last van zonlicht. Soms wel van vingervlekken. Door de hoge resolutie (960 x 640) zijn de pixels gewoonweg niet te zien.

De camera:

De camera is gewoon niet van super kwaliteit. Foto's maken is gewoon om te huilen van de kwaliteit. Video's maken is een ander verhaal. De Ipod Touch kan in 720p filmen en daarvan is de kwaliteit redelijk.
Als zit er geen autofocus op dus er kan niet scherp van dichtbij worden gefilmt. Al met al kun je er leuke filmpjes mee maken, maar foto's niet.

Het geluid:

Het geluid is gewoon goed, de bijgeleverde oordopjes geven natuurlijk niet zo goed geluid als duurdere koptelefoons, maar in iedergeval veel beter geluid als bijvoorbeeld LG oordopjes. De Speaker is een ander geval, hij is wel erg verbeterd tegenover de 2G maar veel bas zit er niet in. Wel is de speaker luid te noemen voor zo'n dun apparaat.

Conclusie:

Al met al is de Ipod Touch V4 wit een geweldig multimedia apparaat. Zoek je een (robuuste) mp3-speler met internet, apps en (video)camera, dan is dit een aanrader! En kost ook nog niet zoveel namelijk 189,00 bij Media Markt

Zoals ik al zij, dit is mijn eerste review. Tips en complimenten zijn welkom!

Foto's komen nog.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V4 8GB Wit?

De 32GB en 64GB iPods hebben ook geen oortelefoon met afstandsbediening.
16GB bestaat niet in de ipod touch reeks. Das war einmahl zoals de duitsers het zouden zeggen :P
Voor de rest vind ik hem wel kort maar krachtig.
Aangepast!

[Reactie gewijzigd door ro-bbo op 10 november 2011 15:49]

jammer dat ze de 16 gig uitvoering niet meer hebben.
dat is voor mij eigenlijk het perfecte aantal gigabyte's!
kan je genoeg op kwijt en je hebt nog steeds altijd ruimte!
hadden ze wel ipv. het 8 gb model kunnen doen!
Als apple nou eens die micro sd kaart uitvindt. Echter denk ik het niet omdat ze daar aardig wat geld aan verliezen :), verder mooie review

[Reactie gewijzigd door Sharpen op 9 december 2011 23:46]