Saitek Eclipse II Keyboard Review

JP-tjuh 17 juli 2007, 297 views

Saitek Eclipse II Keyboard

Pluspunten

• Mooier design dan gemiddelde toetsenbord
  • Verlichting
  • Toetsaanslag
  • Degelijk

Minpunten

• Niet draadloos
  • Niet goedkoop

Ik was op zoek naar een toetsenbord die stil is en soepel typt. Hiervoor had ik een flat keyboard van Logitech maar ik was niet helemaal tevreden over de slijtvastheid van dit toetsenbord. Ook was dit toetsenbord erg gevoelig voor vervuiling (lees kruimels :D) en dat is niet handig als je veel handelingen tegelijk doet achter je pc ;-)

Vormgeving:
Mooi stevig gebouwd toetsenbord. Had wat mij betreft helemaal zwart morgen zijn maar dat is een kwestie van smaak. De verlichting is handig en mooi en de felheid is instelbaar via een knop op het toetsenbord (ook uit te zetten).

Ergonomie:
Eigenlijk gewoon goed. Feitelijk gewoon een standaar lay-out met een paar extra multi media toetsen. Het is fijn tikken op dit toetsenbord en doet dit met weinig geluid. Maakt maar iets meer geluid dan een laptop toetsenbord.

Conclusie:
Een lekker toetsenbord dat degelijk gebouwd is met handige/mooie verlichting. Toetsenbord voelt aan alsof deze lange tijd mee zal gaan. Toetsenbord met weinig poespas en alleen de belangrijkste functies.

Heb jij ook een Saitek Eclipse II Keyboard?