Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

JP-tjuh 17 juli 2007, 273 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Mooi design
  • Snel

Minpunten

• Te klein
  • Firmware upgrade
  • Hoeveelheid (bruikbare) knoppen
  • Instellingen zouden simpeler en in NL mogen

Nadat ik tot de conclusie kwam dat de G7 in mijn ogen niet goed genoeg was om mee te gamen wilde ik weer terug naar een muis met een draad. Voor de G7 had ik de MX518 en deze beviel beter vandaar die stap terug. De G5 was een optie geweet maar omdat ik toch graag een keer een ander merk wilde proberen ben ik maar eens bij Razer gaan kijken. Mijn oog viel op de Copperhead en gezien de goede reviews heb ik deze muis besteld.

Uiterlijk:
Persoonlijk erg gecharmeerd van de looks. Ik heb de blauwe versie en die ziet er erg goed uit. Draad van de muis komt wat fragiel en goedkoop over. Had soepeler mogen zijn.

Ergonomie:
Omdat de muis links en rechtshandig is kan je 2 buttons afschrijven. Deze zijn lastig te bereiken met de pink. De 2 belangrijkste toetsen gaan erg licht en reageren zeer snel. Zeer zeker een voordeel bij FPS games. Ik heb al enkele teamkills gemaakt doordat ik de schiettoets lichtjes aanraakte. De Logitechs moesten harder ingedrukt worden. De muis zelf is aan de kleine kant. Te klein wat mij betreft en ik heb zeker geen grote handen. Ik hoop dat ik hier aan kan wennen want tot op heden krijg ik kramp van een tijdje gamen. Had ik bij de Logitechs nooit last van. Ook mis ik de extra functies die ik wel op mijn G7 muis had. Daar kon je de scrollbutton ook naar links en rechts bewegen. Zeer handig!

Drivers/firmware:
Menu ziet er gelikt uit. Echt in stijl van Razer. De instellingsmogelijkheden zijn wat mij betreft niet vanzelfsprekend en hier ben ik dan ook even zoet mee geweest. Het feit dat de drivers in het engels zijn, maakt het niet makkelijker. Firmwareupdate gaat via een omslachtige en vreemde manier. Kan simpeler imo.

Conclusie:
De Copperhead is een snelle, mooie muis en in mijn beleving een betere gamemuis (zeker met wat verbeteringen) dan de Logitechs. Toch heeft de Copperhead een aantal minpunten waardoor ik denk dat ik deze muis niet lang zal gebruiken. Zeker de grootte (lees te klein) vind ik een groot nadeel.

Heb jij ook een Razer Copperhead?