Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart Review
Ik heb de mobiele telefoon nu een half jaar en ben er nog altijd tevreden mee. Ik heb tot nu toe 2 keer gehad dat de mobiel is vastgelopen. Even batterij en er uit en er weer in heeft dat opgelost. Al met al doet de mobiel het dus nog erg goed. Toch zijn er een paar punten waar ik me aan stoor. -De mobiel hapert veel. Soms duurt het even voordat het scherm oplicht en het switchen tussen menutjes verloopt niet altijd even soepel. Ik heb maar 2 widgets die ik gebruik dus dat zal het niet zijn. - Volgens de specificaties heeft de mobiel een ram van 512mb. Echter bij Ram-beheer zie ik dat de mobiel 352mb heeft?? Nu ben ik geen ras tweaker dus misschien hoort het wel zo, maar als ik het zie lijkt het oplichting. - beperkte ondersteuning van...
Pluspunten
prijs/kwaliteit. Scherm. goeie mp3 (speelt ook Flac en zulk soort dingen). Design. batterij gaat bij matig gebruik makkelijk 2 dagen mee.
Minpunten
Af en toe haperingen Stevigheid Wifi ontvangst niet heel goed
Eindoordeel
Al met al doet de mobiel het dus nog erg goed. Toch zijn er een paar punten waar ik me aan stoor.
-De mobiel hapert veel. Soms duurt het even voordat het scherm oplicht en het switchen tussen menutjes verloopt niet altijd even soepel. Ik heb maar 2 widgets die ik gebruik dus dat zal het niet zijn.
- Volgens de specificaties heeft de mobiel een ram van 512mb. Echter bij Ram-beheer zie ik dat de mobiel 352mb heeft?? Nu ben ik geen ras tweaker dus misschien hoort het wel zo, maar als ik het zie lijkt het oplichting.
- beperkte ondersteuning van Samsung. Dat samsung alleen de galaxy S II naar 4.0 update en oudere modellen niet is zonde. Ik ben sowieso van plan om er binnen kort een andere Rom te installeren omdat de software die er nu opstaat niet denderend is.
De standaard browser en muziek speler heb gebruik ik niet meer. Voor de browser gebruik ik nu dolphin die het werk veel beter doet. De muziek speler is nu winamp die een betere geluidskwaliteit uit het apparaatje weet te pompen
Update 22-10-2012
Ik ben nu toch weer een jaartje verder en de mobiel doet het nog altijd zoals het hoort
Ik heb er Broodrom RC5 op gezet en ben er tevreden over (behalve dat deze rom geen flac ondersteund).
Heb jij ook een Samsung Galaxy S Plus i9001 Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
mag ik je voorstellen om de app "Advanced Task Killer" te downloaden via de Play Store. Dit programma helpt de telefoon met het afsluiten van programma's die op de achtergrond draaien. Ook heeft deze app een one-click-widget. Door 1x op deze widget te klikken worden meteen alle achtergrond apps afgesloten. Dit scheelt enorm aan snelheid en batterijduur.
Een collega van mij heeft de Samsung Galaxy S en heeft hierop Android 4.0 Icecream Sandwich draaien. Dit loopt vrij soepel tenzij je veel gaat multitasken, of zware apps gaat draaien. Nu is de S Plus in het voordeel door de 400Mhz snellere processor dus ik denk dat de S Plus wel krachtig genoeg is om Android 4.0 te draaien.
Mocht je nog iets willen weten ofzo, stuur me gerust een DM! Ik zeg niet dat ik alles weet, maar wel een hoop
4.0 gaat er sowieso op nadat de garantie verlopen is.
EDIT: ik had hiervoor een 'domme' telefoon, maar ik zeur gewoon snel
[Reactie gewijzigd door Buzzel op 27 juli 2024 06:22]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn