1 review

Lenovo ThinkPad T410 (NT7A3MH) - Reviews

Specificaties 14,1" • 1280x800 (WXGA) • - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad T410 (NT7A3MH) Review

dj1981 9 november 2011, 1.003 views

Lenovo ThinkPad T410 (NT7A3MH)

Pluspunten

• degelijk, lange batterijduur, goed toetsenbord

Minpunten

• middelmatig beeldscherm

Hierbij alvast even een korte review, voordat ik de tijd een keer neem om allemaal mooie fotootjes maak enzo.

Korte samenvatting: geweldige laptop!

Nou is dit wel mijn eerste Lenovo, en ook mijn eerste serieuze laptop (geen netbook), dus ik ben na 5 maanden nog steeds onder de indruk van de bouwkwaliteit en dus niet zo objectief.

Belangrijkste eigenschappen

Degelijkheid, degelijkeheid en degelijkheid! Hij is al een keer van de tafel gevallen zonder probleem, je kan de laptop op elke hoek, ook van het beeldscherm, vastpakken zonder dat er iets doorbuigt, de scharnieren van het scherm voelen enorm solide aan. Kortom, als je van goed gebouwde techniek houdt dan ben je elke dag weer blij.

Toetsenbord (tikt lekkerder dan alle vaste toetsenborden die ik heb gehad, en beter dan elk chiclet toetsenbord dat ik heb geprobeerd)

Accuduur: uitstekend. Ik heb wel de 9 cell accu. Als die vol zit kan ik er zo'n 6 a 7 uur op werken. Opvallend is ook dat in standby de laptop bijna geen stroom verbruikt, hij ligt soms dagen op standby voordat ik hem 's avonds weer eens gebruik en daarna inplug.

Beeldscherm: matig qua kijkhoek, en geen bijzondere resolutie. Maar volstaat voor browsen en office. Foto's bewerken zal je me er niet zo snel op zien doen.

Warmte: wordt volstrekt niet warm, eerder een beetje lauw.

Geluid: de fan is in te stellen, afhankelijk van hoeveel cpu power je wilt hebben. Hij is niet altijd aan, en indien aan hoorbaar, maar niet storend.

Snelheid: geen idee eerlijk gezegd, sneller dan m'n dekstop, maar dat is een oude AMD. Gok dat elke laptop met dezelfde processor even snel is, dus daar valt weinig over te zeggen.

Grafische chip: heeft geen videokaart behalve de intel op de processor, dus haal het niet in je hoofd om er op te gaan gamen. Browsen en hd-video kijken geen probleem

Software etc: wordt geleverd met windows 7, maar dat gebruik ik vrijwel nooit. Heb er ubuntu als dualboot op draaien.

Werkt ie met Linux? Absoluut! Tot aan de fingerprintreader aan toe! Dus ook de webcam, microfoon, trackpoint, bluetooth, wifi, allemaal out of the box (ubuntu 11.4 en 11.10).

Wat heb ik allemaal aangepast? De laptop komt met een 320GB hdd. Omdat ik toch al mijn documenten op een NAS heb staan heb ik er een crucial SSD in gestopt. Verder de ctrl en fn knop in bios omgedraaid omdat ik niet kon wennen aan de plek van ctrl. In bios wachtwoorden ingesteld, die je overigens nooit hoeft in te voeren omdat ze gekoppeld zijn aan je fingerprint.

prijs: geen mening over, ik heb de laptop 2e hands gekocht.

• crucial m4
  • Windows 7

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad T410 (NT7A3MH)?