XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUA Review

bFunk 19 april 2005, 188 views

XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUA

Pluspunten

• Snel, overklokbaar, staat zijn mannetje in alle huidige games.

Minpunten

• Standaard koeling geeft herrie en de kaart wordt wel vrij heet (60+).

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Ik heb de XFX 6800GT augustus 2004 gekocht, toen natuurlijk voor de hoofdprijs. Inmiddels een jaar later is het nog steeds een videokaart die bovenaan in de markt staat, dus als uitgave voor een gamer is het tot nu een goede kaart. Vanaf het begin ben ik uitermate tevreden over deze kaart, in alle games die ik speel of gespeeld heb (Doom 3, Far Cry, Half-Life 2, etc) levert deze 6800GT voldoende performance om op zijn minst op 1280x960 met alle grafisch opties aan te spelen. Sommige games gaan gemakkelijk nog hoger (HL2, Doom 3). Ook heb ik deze videokaart inmiddels een stukje overgeklokt, wat zonder problemen naar Ultra snelheden gelukt is.

Tot slot heb ik sinds begin april een Zalman VF700-Cu op deze kaart gezet, waarmee één van de grotere nadelen van deze kaart (zijn warmte- en geluidsproductie) flink beperkt.

Heb jij ook een XFX GeForce 6800 GT 256MB, PVT40AUA?