Synology DiskStation DS209 Review

Vleermuis 8 november 2011, laatste update op 8 november 2011, 654 views

Synology DiskStation DS209

Pluspunten

• Snel
  • Goede software
  • Stil
  • Energiezuinig

Minpunten

• Goedkopere oplossingen beschikbaar, maar niet beter.

Kwaliteit voeding Score: 4
Ondertussen gebruik ik deze Synology DS209 ruim twee jaar met erg veel tevredenheid. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad om voor Synology te gaan. Bewust ben heb ik daarbij gekozen voor de duurdere 209, en niet de 209j; de extra performance was het me toen al waard.

De Synology is voorzien van twee Samsung ecogreen F2 schijven van 1TB die geconfigureerd zijn in RAID 1. Belangrijkste voor mij is dat ik mijn belangrijke data vanuit mijn PC/laptop veilig weg kan zetten op een andere schijf om redundantie te creŽren. Daarnaast gebruik ik de Synology volop om media te streamen naar mijn TV en dient hij als printserver.

Voordeel van de huidige set-up is dat ik nog relatief eenvoudig in de toekomst de set-up om kan gooien naar RAID 0, zodat ik 2TB beschikbaar heb en alsnog (via de USB van de DS209) nog kan back-uppen naar een externe schijf.

Heb jij ook een Synology DiskStation DS209?