Samsung Syncmaster 2333HD Review
ik besloot de 2333HD te kopen, omdat ik destijds alleen een ouwe compaq 15-inch monitor had staan, en graag een TV/monitor combi wou.
helaas lag mijn budget niet zo hoog, en ben ik uitgekomen op deze monitor.
dit is inmiddes anderhalf jaar terug(kreeg hem als cadeau van mijn ouders, voor mijn examen)
Featureset:
deze monitor heeft verschillende aansluitmogelijkheden, en er kan standaard tot 4 computers op aangesloten worden,
de setup is uitgebreid, qua helderheidsinstellingen, en alles is makkelijk te vinden,
Kleurweergave:
de kleuweergave is goed,
behalve als ik verloopkabels of verloopstekkertjes ga gebruiken, dan word de kwaliteit vaak enorm slecht,
Contrast en helderheid:
standaard is dit goed in te...
Pluspunten
veel features eenvoudig menu plug&play(uitpakken en gebruiken)
Minpunten
goedkoop plastic als je hem niet van het stroomnet afhaalt, gaat hij spoken
Eindoordeel
helaas lag mijn budget niet zo hoog, en ben ik uitgekomen op deze monitor.
dit is inmiddes anderhalf jaar terug(kreeg hem als cadeau van mijn ouders, voor mijn examen)
Featureset:
deze monitor heeft verschillende aansluitmogelijkheden, en er kan standaard tot 4 computers op aangesloten worden,
de setup is uitgebreid, qua helderheidsinstellingen, en alles is makkelijk te vinden,
Kleurweergave:
de kleuweergave is goed,
behalve als ik verloopkabels of verloopstekkertjes ga gebruiken, dan word de kwaliteit vaak enorm slecht,
Contrast en helderheid:
standaard is dit goed in te stellen,
ook heeft hij een functie genaamd "dynamisch contrast", dit past het contrast aan naar hetgene dat word weergegeven, wat bij het gamen vaak een mooi effect geeft, naar mijn mening.
ghosting en pixeldefecten
na anderhalf jaar heb ik van beiden nog geen last
Bouwkwaliteit en afwerking
bouwkwaliteit is een lachertje, er is gebruikt gemaakt van een goedkoop plastic, en bij het indrukken van een kabel heb ik het idee dat de monitor meebuigt, of dat ik de kabel er nog net niet dwars doorheen steek.
prijs:
destijds kostte hij 250 euro, dit vind ik als ik er zo over nadenk toch wel een beetje te duur voor deze monitor.
overige opmerkingen:
de monitor gaat "spoken" als je hem niet gebruikt maar de elektriciteit erop laat staan: het blauwe licht springt zomaar aan, eerst knipperend, alsof je hem aanzet, en daarna blijft hij aan,
helaas is het blauwe licht dusdanig fel, dat het me soms wakker maakt/houd
Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2333HD?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
En deze zin:
"behalve als ik verloopkabels of verloopstekkertjes ga gebruiken, dan word de kwaliteit vaak enorm slecht,"
Je kunt toch zelf wel bedenken dat de oorzaak dan niet bij de TV ligt, maar bij de verloopkabeltjes?
en ook meerdere kabels uit meerdere prijsklassen, en dus hoogstwaarschijnlijk ook andere kwaliteit, en ik heb overal hetzelfde probleem, terwijl dit bij mijn broer zijn LG-Tv gewoon goed beeld geeft,
ook op meerdere kaarten op meerdere systemen getest, en ook dan blijft het probleem aanhouden..
vertel me dan maar eens waar ik het moet zoeken?
en wat betreft het plastic, vergeleken met mijn compaq tft5015 heb ik bij de syncmaster toch echt het idee dat ik hem er dwars doorheen steek,
en ik heb op kieskeurig al meerdere reviews gezien, met mensen met hetzelfde verhaal.
Na al die tijd heb ik ook nooit een aanwijsbare oorzaak gevonden trouwens; hij doet 't wanneer de PC uit staat, op standby of gewoon aan...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn