Trust KB-1400S Slimline Toetsenbord Review

endemion 16 juli 2007, laatste update op 25 juli 2008, 869 views

Trust KB-1400S Slimline Toetsenbord

Pluspunten

• Redelijk compact
  • Behoorlijk stil
  • Solide
  • Niet lelijk

Minpunten

• Te breed voor slim
  • Erg heldere LEDs (na meer dan 1 jaar brand het ledje nog maar op halve kracht)
  • Kabel aan de korte kant

Ik heb dit toetsenbord samen met een Trust muis (MI-2500X) als impuls aankoop gedaan. Dit vanwege zijn compacte uiterlijk.

Ergonomie:
Het is een redelijk normaal toetsenbord. Gewoon plat zonder rare opklap fratsen (wel standaard opklap pootjes). Maar wel in laptop-toetsplaatsing-uitvoering + numpad. De toetsen liggen lekker onder je vingers, komt solide over. Knopaanslagen zijn ook behoorlijk stil.

Functionaliteit:
Gewoon + 9 Multimediaknoppen. Kabel is wat aan de korte kant.

Precisie:
Één druk 'n toets word ook geregistreerd als één aanslag. Prima dus.
(vooral de A versleten na 2 jaar)

Vormgeving:
Het bord wordt aangeprezen als slim dat had wel wat beter gekund. De ruimte tussen numpad en overige toetsen had weggelaten kunnen worden of gehalveerd (± 1cm nu). Verder de randen vooral links en rechts zijn veel te breed (2cm). Die hadden goed een halve cm kunnen bedragen. Voor de rest ziet het toetsenbord er goed uit zilver/grijs met zwarte toetsen. Blauwe ledjes ipv dat standaard groen/geel opzich wel leuk alleen in het begin prikte dat numlock lampje wel in m'n oog. Te fel dus. Aangezien ik dat ledje zo'n beetje altijd aan heb staan ben ik er nu wel aan gewend en de lichtsterkte is ook gehalveerd na ik gok een half jaar.

Bouwkwaliteit:
Slecht, WASD doet het niet goed meer na 2 jaar. Verf begint eraf te slijten.

Drivers:
Geen drivers nodig gehad. Zitten er wel bij geloof ik. De extra toetsen doen het gewoon zonder drivers dus...

Prijs:
Redelijk.

Heb jij ook een Trust KB-1400S Slimline Toetsenbord?

slim wil zeggen dat het bord niet hoog is.. het zegt niets over de breedte
Slim heeft niet alleen betrekking op de hoogte. Anders zou de knopindeling ook niet in laptopstijl zijn gedaan. Sorry hoor maar das wel nogal een onzin opmerking.