Zalman CNPS7000B-AlCu Review

tjtristan 15 juli 2007, laatste update op 15 juli 2007, 852 views

Zalman CNPS7000B-AlCu

Pluspunten

• Erg stil
  • Koelt goed
  • De fancontroller die hem vooral erg stil houdt
  • De prijs

Minpunten

• het installeren gaat niet 100% vlekkeloos

Geluidsproductie (min) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb een P4 3.0ghz Prescott s478, en je raadt het al, de boxed cooler hiervan maakt een pokke herrie (draaide bijna altijd tussen de 4000-5000 rpm), en hield de cpu tussen de 50-60 graden, erg warm werd die dus.
Dus toen heb ik besloten deze cooler te kopen.

Het installeren van de cooler ging allemaal wel, niet al te moeilijk, alleen is het wel uitkijken dat 2 ijzere staafjes op hun plaats blijven bij het installeren (dan zitten ze nog niet vast).
Verder was het wel lastig om met de schroef en schroevendraaier bij het vast schroef punt te komen, maar dat is uiteindelijk wel gelukt (maar het was een stuk moeilijker geworden met een niet-magnetische schroefendraaier)
Maar als alles eenmaal vast geschroeft is zit het super stevig vast.

Over de maximale geluids productie kan ik helaas niks zeggen, ik heb de fancontroller die erbij zat ertussen gezet.
Hiermee houdt de cooler de cpu onder de 50 graden, terwijl die bijna geen geluid maakt (2000rpm).

Over het koelvermogen, die koeler kan hem veel koeler houden natuurlijk als die wat harder draait, dus dat zit ook wel goed.

Het is ook zeer handig dat deze koeler op een heleboel sockets past, heirbij hoef je dus bijna nooit een nioeuwe koeler te kopen als je naar een ander socket over stapt.

De prijs is zeer goed, voor 20 zo'n super stil ding, die ook nog is goed koelt, echt super!.

• Pentium 4 3.0GHZ Prescott 800FSB
  • Asus P4S800D
  • Windows XP

Heb jij ook een Zalman CNPS7000B-AlCu?

Ik heb een P3 3.0ghz Prescott s378
P3 3.0 GHZ op een 378 socket?? Wauw!

Als die 3en 4en moeten worden, heb je dan ook een 4,0 GHz P4? :P

Even zonder gekheid:
Goede review, vrij compleet, mischien nog wat foto's?
Foutjes verbeterd, foto's komen mischien later.
Heb deze koeler geinstalleerd op een p4 2.8 ( draaid op 3.0 Mhz) , installatie ging vlekkeloos, het moederbord hoefde er niet uit. Resultaat: een stiller en koeler systeem, 1300toeren 48graden ( kamertemp. 24 graden).

Z'n grotere broer 120mm was een ware prielwerk, het moederbord moest eruit om erbij te kunnen komen. Gezien de afmetingen van de koeler is het raadzaam eerst te controleren of hij wel past op je moederbord. Bij mij ging het nog net (Asus p4p800 s-e )

Het resultaat mag er wezen, de pc is werkelijk fluisterstil geworden ( 950 toeren en 52graden.