Specificaties 750GB HDD met USB 2.0, FW800 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Pro WDG1T7500N 750GB Review

Fevida 13 juli 2007, 610 views

WD My Book Pro WDG1T7500N 750GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Firewire 800 aansluiting
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• hoog piepgeluid waneer hij warm is

Mobiliteit Score: 4
Ik heb dit product nog geen 24 uur in gebruik, dus over de betrouwbaarheid kan ik niet zoveel zeggen. Ik heb hem via Firewire 800 aangesloten op mijn iMac en de schijf geformatteerd met HFS+. De snelheid van de schijf is fantastisch, hij scoort onder xbench zelfs beter dan de schijf ingebouwd in mijn iMac.

Het grote nadeel van dit product voor mij is de geluidsproductie. Het is niet het gebruikelijk gezoem van de schijf, maar een heel hoog gepiep wanneer de schijf in gebruik is en warm is. Ik het het misschien het best beschrijven als gepiep dat computer in sf-films maken zoals startrek. Wanneer de schuif afkoelt gaat het gepiep ook weer langzaam weg. De schijf wordt goed warm, maar ik ervaar dit niet als een nadeel van het product. Mobiliteit was perfect geweest als hij aan de voeding van de firewireport zelf genoeg had, maar een extra adapter (bij geleverd) is noodzakelijk.

Heb jij ook een WD My Book Pro WDG1T7500N 750GB?