Popcorn Hour A-300 Review

Dodge-Charger 6 november 2011, laatste update op 6 november 2011, 4.892 views

Popcorn Hour A-300

Pluspunten

• Degelijk, prijs, functies, beeldkwaliteit, audiokwaliteit

Minpunten

• Menu scructuur, afstandsbediening, hdd tray

Geluidskwaliteit Score: 5
Dit word een review over mijn ervaringen met de nieuwe mediaplayer van Popcornhour, de A-300.
Ik ga je niet doodvervelend met specs, maar puur hoe mijn ervaring ten opzichte van mijn vorige Acryan HD mini en zonder mijn vorige mediaplayer in gedachte.

Uitpakken:

Zoals verwacht netjes verpakt, de mediaplayer ziet er mooi en degelijk uit.
Een wereld van verschil met de HD mini, met uitzondering van de afstandsbediening.
Dit vind ik een achteruit gang, vooral de rond knop met de enter knop en de 4 navigatie knoppen vind ik niet prettig, ze maken een vervelend klik geluid ik had hier liever de zelfde gummy knoppen net als de rest van de knoppen gezien. Verlichting is wel prettig, zeker omdat ik hou van films kijken in het donker.

Aansluiten:

De eerste stap was de HDD inbouwen en dit gaat zoals ik begrepen heb van mensen met een A-210, krap maar het past wel ookal ben ik zelf geen fan van milimeterwerk. De player word via component aangesloten op mijn Philips 42" 6805H, audio gaat via mijn Onkyo A-9155 naar mijn Canton LE-207. Alle connectoren zien er degelijk uit en voelen heel stevig aan.

Instellen:

Na alles aangesloten te hebben en hem voor de eerste keer aan te hebben gezet, zat ik te kijken naar hele grote letters en maar een kwart van het totale beeld, of dit een probleem in de A-300 of mijn tv was geen idee. Maar mijn vermoede is doordat de A-300 als default een lage resolutie uitstuurd mijn tv dat niet begreep, na blind en op gevoel wat menu's door te worstelen de goede instellingen gevonden. Stap 1 gelukt.

Stap 2:

Netwerk instellingen, dit ging vlot en simpel via DHCP maar na een reboot vraagt de A-300 geen nieuwe lease. Je moet dus terug naar het menu en daar opnieuw de instelling op DHCP zetten. Na een vast ip adres gegeven te hebben, werkt alles goed ook na een reboot.(was nog met de orginele firmware dus NIET die van 25oktober). Omdat ik alles via het netwerk afspeel, was een netwerkshare toevoegen de eerste stap. Dit ging vlot en simpel.

Gebruiken:

Eerste gevoel was geweldig en dacht dit is het perfecte produckt.
Beeldkwaliteit is super, geluid ook super en de gui is ook mooi.

En nu komt die maar:

Als je veel bestanden in 1 map hebt staan en je scrolt er doorheen dan stopt hij met scrollen voor een 3 tal seconden na elke 20 a 30 bestanden.

Als je een film aan het kijken bent, en je kiest via de knop op de ab voor een andere audio en of ondertiteling, dan zie je alleen audio 123 ipv engels nederlands enz....

En naar mijn mening mogen ze wel wat doen aan de menu structuur, de opties zitten te ver verstopt of op een niet verwacthe plaats. Denk aan de eerste keer de hdd formatteren, dat zit bij onderhoud en nergens in systeeminstellingen en ook niet in de standaard config wizard.

Als je lang niks doet met de player, dan werkt daarna niks meer via het netwerk.
Dan moet je hem uitzetten en daarna weer aan en het werkt weer.

Performance:

Warme start in 2 seconden.
Koude start in 46 seconden.

Netwerk performance is gemeten in mijn router, een selfbouw Mikrotik router met een intel atom D510.

Netwerk copy 5 bestanden van +- 147Mb, tussen de 50 en 60 Mbps.
Netwerk copy 1 bestand van 42Gb, tussen de 45 en 55 Mbps.

Conclusie:

Totaal geen spijt van de aankoop, ookal is hij zeker niet perfect maar de belangrijkste dingen doet hij perfect.
En ik heb vertrouwen dat de problemen worden opgelost met firmware updates.
Iets wat bij de de Acryan die ik had een ramp, die werd met elke firmware update slechter.
Ik heb de A-300 nu iets meer dan een week, en ik zal eventuele nieuwe ervaringen/ problemen toevoegen aan deze review

• Philips 42" 6805h
  • Onkyo a-9155
  • Canton LE 205
  • Selfbouw nas(server 2003)

Heb jij ook een Popcorn Hour A-300?

Ik wacht met smart op de rest van de review :).

Maar wederom valt de snelheid van het netwerk erg tegen. Ik haal op mijn A110 krap aan 35 Mbps, deze A300 doet het niet veel beter. Hopelijk gaat dat nog wat opgekrikt worden in toekomstige firmware updates.
Ik verwacht het niet, de proc is maar iets sneller dan de a-210.
Dus er zal wel iets te halen zijn maar ik verwacht geen wonderen
Mooie review totnogtoe, ik zit er ook aan te denken om er 1 te kopen.
Nu heb ik echter al wel een DS211 NAS draaien waarop al mijn films reeds zijn opgeslagen.
Is het dan overkill om een A300 aan te schaffen? Ik wil er enkel maar mkv - ISO -Video TS alike bestanden op afspelen.
Dan zou ik persoonlijk naar de HDI Dune lite 53D kijken.
Die kost iets van 170 uit mijn hoofd, en die is lekker klein.
Maar let vooral met minder krachtige spelers op de ondersteunde audio codec's
Dat is vaker waar je tegenaan loopt, in mijn ogen.
Ookal zou ik persoonlijk wel gaan voor een mediaplayer een een sigma chipset en geen realtek
Dat is ook waar ik bang voor ben, voor de lite mediaplayers, dat ze idd te weinig power hebben om e.e.a. probleemloos af te kunnen spelen en daarmee bedoel ik eigenlijk dat niet alles even vloeiend wordt afgespeeld.
precies, en goedkoop zijn ze ook niet.
Ik persoonlijk ga nooit meer voor een mindere player.
En daarmee bedoel ik dat ik ga voor de player, met de op dat monent snelste proc/ondersteuning.
in de andere user reviews geeft men een netwerk copy snelheid van 22 mbyte/s

en die lite spelers, spelen alles ook vloeiend af hoor. Mijn oude generatie HDX1000 heeft mindere specs als al die lite spelers van nu en die heeft nog nooit gestotterd (alleen is de netwerk interface overleden, vandaar dat ik opzoek ben naar een nieuwe)