Specificaties 46" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE46D8000YS Review

Roger12345 4 november 2011, laatste update op 5 november 2011, 2.871 views

Samsung UE46D8000YS

Pluspunten

• Fantastisch HD beeld
  • Ingebouwde media speler.
  • Heel mooi 3D beeld
  • Licht en dun

Minpunten

• Speelt mijn AVCHD bestanden van mijn videocamera schokkerig af.
  • Gaat niet goed met ondertitels van DVD's om
  • Backlight bleeding

Hallo, dit is mijn eerste review, dus kritiek is welkom. Ik ben altijd bereid het aan te vullen cq te wijzigen.
Ik heb de televisie nu 2 weken en nog niet heel veel tijd om te experimenteren, maar dat komt nog wel.
Ik vind het zelf altijd erg prettig om een review te lezen voor ik iets koop, dus ik hoop op deze manier iers terug te doen.

Onlangs is er bij mij een glasvezel verbinding aangelegd, en ik heb het zilver pakket van KPN genomen.
Omdat je de Nederlandse zenders in HD kwaliteit krijgt, en ik nog een HD ready televisie had staan werd het tijd een nieuwe TV te kopen. Toen ik in de winkels ging kijken vond ik meteen het beeld van deze TV erg mooi. Zeker als ik het vergeleek met het beeld van andere TV's. Ik vond alleen de prijs wat aan de hoge kant. Mijn budget was ongeveer 1500 euro.

Algemene beoordeling:
Hele mooie TV met prima beeld en dito mogelijkheden TV heeft ook enkele negatieve eigenschappen, maar daar kom ik nog op.

Uitrusting:
TV, 2 3D brillen (3100 type) en de afstandbediening. Verder nog wat scart aansluitingenVerloopkabels)
Ik had wat negatieve berichten gelezen over de afstandbediening, maar ik vind hem prima. Hij is helemaal vlak (soft touch knoppen) en dus makkelijk schoon te houden. Met een 2 en een 4 jarige die hier rondlopen is dat wel handig. Er zitten helaas geen HDMI kabels bij.

Featureset:
Qua features is de TV redelijk compleet. Er zit een mediaspeler in die veel materiaal van mijn QNAP TS-410 twonky mediaserver rechtstreeks afspeelt. Ondertitels gaan vaak niet goed, wel al wat over gelezen, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat kan fixen. (ik las iets over losse bestanden).
Ook DVD mapjes afspelen (VIDEO_TS) gaat goed als je het eerste VOB bestand selecteert. Heb wat 3D films gedowload en ook die draaiden tot mijn verbazing zonder problemen (overigens wel grote bestanden 40 gig, dus mijn glasvezelvezel verbinding komt wel van pas). Overige features zoals de apps (buienradar enzo.) heb ik nog niet echt gebruikt.

Beeld:
Ik moet eerst opmerken dat ik niet een hele kritische kijker ben, maar ik vind het HD beeld fantastisch. SD beeld is wisselend en sterk afhankelijk van wat je kijkt. Sommige DVD's die ik via de scart kabel heb gezien zien er echt niet uit, maar ja ik heb een HD tv gekocht om HD te kijken. Maar nu ik de meeste zenders die ik kijk in HD heb gezien zou ik niet meer terug willen.
Er is wel duidelijk backlight bleeding zichtbaar in de hoeken. Vooral als het beeld op sommige momenten 1 effe kleur heeft zie je dat, maar ik vind het niet storend, omdat het zoals gezegd maar enkele momenten is.
Maar daarom wel de score voor contrast voldoende en niet goed) Ghosting etc. is mij niet opgevallen. Volgens mij heeft de TV daar geen last van. Ook niet in 3D. Ook geen pixeldefecten

Geluid:
Geluid van de TV klinkt op zich al prima. (normale TV en films), en de TV heeft een optische uitgang die ik op mijn 5.1 setje heb aangesloten, en dat is helemaal fantastisch.

Bouwkwaliteit en vormgevind
Ik vind de TV zeer degelijk. Ondanks dat de TV erg dun is voelt hij toch erg solide aan. Hij is lekker licht van gewicht en daardoor makkelijk op te hangen. Qua vormgeving vind ik hem erg mooi. Nadeel zou kunnen zijn dat het beeld kleiner lijkt doordat de rand zo dun is.

Prijs:
Tja. Ik vond hem dus zoals gezegd eigenlijk te duur. Voor de lol keek ik op bol.com en zag daar een couponcode staat. Je krijgt daarmee 500 euro korting. Samen met de cash back actie van Samsung (150 euro) heb ik uiteindelijk 1350 betaald voor deze TV, en dat heeft mij over de streep getrokken om hem te kopen. Dus vandaar een zeer goed bij de prijs.

• Qnap TS-410 NAS
  • Panasonic HS-9 videocamera

Heb jij ook een Samsung UE46D8000YS?

Reviews door de redactie

Na het schrijven schoten me inderdaad nog wel een aantal dingen te binnen. Ik zal volgende week als ik nog wat meer ervaring met de TV heb nog een update doen van de review.

Het is inderdaad niet te verwachten dat er een HDMI kabel bij zit, maar gezien je die tegenwoordig bijna nergens bij krijgt, had ik het wel handig gevonden.

Zal foto's en calibratie toevoegen. (Alhoewel ik nog op zoek ben naar de ideale instellingen.
Het is een prachtige Tv voor een 'belachelijk' lage prijs. Omdat je de Tv nog maar 2 weken hebt is jouw review nogal summier, er valt echt veel meer over te vertellen. Zowel negatief (mediaplayer is een draak) als positief. De beeldinstellngen is namelijk zeer uitgebreid. Maar ook het Smart Tv gedeelte is uitstekend.

Waarom moeten er trouwens HDMI kabels bij zitten? Als je een component wilt aansluiten dan zit er bij dat component wel een HDMI kabel. Heb je gelijk de juiste kabel voor dat component.

Samsung levert helaas een overdosis aan volstrekt nutteloze en kinderachtige apps maar er zitten een paar nuttige tussen, al zijn die nuttige apps vaak ook weer een uitgeklede versie van die je op een PC aantreft.

Ik mis nog wat foto's en wat ook altijd handig is, een calibratie van jouw TV.
Dank voor je review. Ik was van plan deze tv ook te halen. Waar haal je die couponcode vandaan?
Die staat gewoon bij het product op de site van Bol. Ik zie trouwens nu dat ze geen 500 meer maar nog maar slechts 150 euro korting geven. Daarnaast krijg je nog 150 van samsung terug.