Club 3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3 Review

S1W 19 april 2005, 224 views

Club 3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3

Pluspunten

• Kwaliteit

Minpunten

• Grootte (lengte)

Drivers en compatibiliteit Score: 4
De Club3D geforce 6800 GT kaart die ik aangeschaft heb beoordeel ik op de meeste punten ruim voldoende. De kaart wordt geleverd met een complete uitrusting (drivers, demos, spellen: Collin MCRae Rallye 2004, en DVD software). De kaart zelf ziet er verzorgd uit (mooie afbeelding op de koeler).

Wat mij opviel bij het installeren in de PC is dat de kaart behoorlijk lang is, hij kwam bij mij bijna tegen mijn harddisk rack aan. De prestaties van deze Club3D kaart vallen mij alles mee. Het is misschien niet de duurste kaart van dit type, maar uit 3dMark 2003 en 2005 testen die ik gedaan heb kwam hij gemiddeld uit de bus. Ik heb zelf geen top systeem (AMD Athlon XP 2800+, 1024MB) maar de kaart presteert prima ondanks de wat trage processor. Ik denk wel dat hij zou profiteren van een snellere (AMD Athlon 64) processor.

De prestaties in spellen is geweldig, ik speel Splintercell Chaos Theory met de nieuwe Shader Model 3.0 op 1280*960 zonder horten of stoten. Ook de beeldkwaliteit is erg goed. Lawaai maakt de kaart wel een beetje, maar valt bij mij niet echt op naast de 4 koelers in mijn kast. Al met al ben ik dus erg tevreden.

Heb jij ook een Club 3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3?