IBM Thinkpad R50 Review

126655 13 juli 2007, laatste update op 17 januari 2009, 589 views

IBM Thinkpad R50

Pluspunten

• Sterk en degelijk, goede accu, niet te zwaar of te dik,aanwezigheid van een trackpoint.

Minpunten

• Hij is lelijk. Standaard geheugen was niet voldoende voor normaal gebruik.
  • Cpu vervangen is lastig.

Ik heb deze laptop al ruim 2 jaar in mijn bezit. Het enige nadeel was dat het standaard geheugen gewoon weg te klein was om alle programma's te draaien.Zeker northon gaf problemen. Vandaar mijn voldoende voor het feature set.

Het geheugen heb ik eenvoudig vervangen voor een groter exemplaar. ( 512 ) Sindsdien loopt alles lekker. Ook de hd heb ik in loop der tijd een keer vervangen. Dit kan je makkelijk zelf doen.

De geheugen module en harde schijf heb ik gewoon gekocht via price watch van deze site.

Verder bevalt de laptop me zeer goed. Hij is sterk, kan tegen een stootje. Is niet te zwaar. Accu heeft een goede levensduur, toesenbord is handig. De ibm trackpont was in het begin wennen.
Maar ik zou nu niet zonder willen. Ik gebruik dan ook geen muis. Scheelt ook weer sjouwen.

Uiterlijk is niet echt mooi. Hard zwart plastic. Maar dat is wel de reden dat hij stevig is. Ik heb hem al een keer laten vallen vanaf de leuning van een bank. Scherm stond open. Geen schade!

Update : Jan 2009 is de cpu vervangen voor een sneller exemplaar.
Er zit nu een pentium M in. Voordeel is dat deze beschikt over eist en 2mb L2 cache
Vervangen was niet eenvoudig. Het hele toetsenbord moest er af.

Heb jij ook een IBM Thinkpad R50?

Nog altijd in trouwe dienst
En nog steeds in trouwe dienst
nog altijd in trouwe dienst
Beeldscherm bijna defect :D