Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices Review

RougeInc 4 november 2011, laatste update op 12 december 2011, 10.886 views

Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

Pluspunten

• Goedkoop, makkelijk, goed geluid

Minpunten

• Kan niet uit, led blijft branden

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik was al een tijdje op zoek naar een oplossing om al mij losse apparaten zonder snoer aan te kunnen sluiten aan mijn versterker (Sony STR-DA5400ES icm Jamo S606 speakers). Beetje getwijfeld tussen de Belkin oplossing en deze maar na een aantal slechte recenties over Belkin toch voor de Logitech Wireless Speaker adapter gekozen.

Aansluiten is kinderlijk eenvoudig. Voeding in de adapter en de stereo kabel in mijn versterker en klaar is Kees.

Om de adapter voor de eerste keer te gebruiken druk je op de knop aan de bovenkant. Dit maakt het apparaatje vindbaar en kun je hem koppelen aan je bluetooth apparaat. In mijn geval heb ik een ASUS Transformer en een Samsung Galaxy S gekoppeld.

Ik gebruik Spotify om muziek te luisteren en ik kon rustig met met pad door het huis open zonder dat ik kwaliteitsverlies ondervond. Het betegelde toilet met de deur dicht overleeft je verbinding niet maar dat had ik ook niet verwacht. Zeker voor het beluisteren van MP3 in 320kbps is dit apparaatje prima geschikt. Zowel bij hoog als laag volume blijft je kwaliteit goed en vind geen vervorming plaats.

Opmerking:
Ik heb wel verschil gemerkt met het aansluiten van verschillende apparaten dat het uitmaakt welke bluetooth versie je hebt. Mijn apparaten (Transformer 2.1 + A2DP en Galaxy S 3.0 + A2DP) hebben een bluetooth versie hoger dan 2.0. Toen ik een oude dongel in mijn laptop stopte om te testen merkte ik dat de geluidskwaliteit een stuk minder was.

Heb jij ook een Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices?

Ik wilde deze adapter gebruiken om MP-3 vanaf mijn laptop via mijn (eenvoudige) stereo-installatie te laten draaien. Het lukt me met geen mogelijkheid om contact te leggen tussen de adapter en mijn laptop. De laptop herkent hem niet, terwijl die wel mijn telefoon herkent. Uren bezig geweest en alles geprobeerd.
Het gekke is dat ik simpel contact leg vanaf mijn HTC Wildfire en dan dan speelt hij vlot; de kwaliteit houdt niet over, maar dan kan ook an de lage bitrate van de MP-3-bestanden liggen.
Heb je het ook met een PC geprobeerd
Ja ik heb het ook met een pc geprobeerd. Dit werkt maar omdat ik een oude bluetooth dongel heb werkt dit niet zo lekker. Maar als je pc bluetooth 2.1 of hoger gebruikt zal het prima werken.
Hoe werkt het als je standaard via je computer wilt doen, maar af en toe vanaf je telefoon wilt bedienen. Werkt dat goed? Mijn speakerset heeft ook nog een AUX-in, ben de optie dus aan het overwegen.
Dat werk prima. Ik heb het kastje in mijn tablet, 2 telefoons en laptop staan en hij koppelt automatisch degene die ik aan heb staan. Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt als 2 apparaten gelijkertijd wil koppelen, zal ik vanavond even proberen. Kom hier op terug.
ik zit eraan te denken de adapter in de auto te gebruiken icm een iPhone. Wat is de voedingsspanning die de adapter nodig heeft? Kan je hem oo gewoon altijd aan laten staan zodat je er niet "aan" hoeft te komen om muziek af te spelen?
@Coeluh Als je computer niet aan staat zal hij meteen verbinding maken met je telefoon, anders moet je eerst de verbinding met je computer verbreken.

@rs250 ik heb een fototje gemaakt van de onderkant en het is 5v 1000mA dus volgens mij moet het kunnen. De adapter gaat niet vanzelf uit tenzij je de stroom er af haalt. Dat heb ik net 2 min gedaan en erna kan ik mijn tablet gewoon weer koppelen.
Vergeten te zeggen: ik ben een relatieve leek op dit gebied, maar ik kreeg de indruk dat de mensen bij Logitech support er niet veel meer vanaf weten. Ze verwezen mij naar de leverancier van de laptop!
@ SloegeDurk
Ik weet uit ervaring dat de service van Logitech nogal 'houterig' is, meer klant-vriendelijker zou meer op zijn plaats zijn, maar bij Logitech gaan zij er van uit dat indien je problemen hebt met het gekochte Logitech apparaat dat je dan de eerste 2-jaar bij je leverancier moet zijn (ook bij defecten). De service-agenten van Logitech zijn verdeeld over een groot gebied (bijv. alleen Nederlandstalig) en ze hebben allen een specialiteit maar moeten toch van alle producten wat afweten. Vaak kom je in specialistische forums, bijv. Doom9.org meer te weten.
Bedankt voor de revieuw,
ik heb hem gekocht voor mijn macbook die dan mooi draadloos op me Sony STR-DH720 kan worden aangesloten. Ik krijg hem dinsdag binnen dus ik ben benieuwd :)