Specificaties HTPC, 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec Fusion Black 430 Review

Crew One 12 juli 2007, 1.898 views

Antec Fusion Black 430

Pluspunten

• Gelikt uiterlijk
  • Solide kast
  • Stil

Minpunten

• Zeer slechte software ondersteuning voor de LCD
  • Zeer slechte software ondersteuning voor de IR ontvanger

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik heb sinds kort de nieuwe Antec Fusion Black kast in mijn bezit. (Deze)

Ondanks het feit dat de hardware echt toppie is, laat de software ondersteuning van het LCD en de IR ontvanger zwaar te wensen over.

In tegenstelling tot de "oude" Fusion, is er GEEN support voor deze LCD in applicaties anders dan Windows MCE (al dan niet op Vista) en Winamp. Ook zijn er geen 3rd party drivers en is linux support niet aanwezig. Dit komt omdat voor de gebruikte iMON LCD geen API beschikbaar is en deze dus niet geprogrammeerd kan worden door developers van andere projecten.

Meer informatie hier.

Daarnaast word er voor de IR ontvanger GEEN software meegeleverd. Het is NIET mogelijk om je remote te programmeren en de enige afstandsbediening waar het mee werkt is een originele windows MCE Remote. Deze is ook niet meegeleverd. Zelfs met een XBOX360 remote met MCE knoppen werkt het niet.

Al met al is het jammer dat Antec het ware potentieel van deze superhardware laat liggen. Ik moet er nog even over nadenken, maar misschien gaat de mijne wel retour.

Heb jij ook een Antec Fusion Black 430?

Ik heb deze kast op het oog voor Windows MCE. Kan ik dan met behulp van MCE beladeren door m'n mp3 folders op het LCD ? Ik vind het niet zo'n probleem om een originele windows MCE Remote te kopen.
Klopt het dat de VFD een gekke stekker heeft en daardoor alleen op de meegeleverde voeding is aan te sluiten?
LCD-scherm wordt goed ondersteund. Ik heb 'm goed kunnen gebruiken in MediaPortal. Nieuwere drivers zijn beschikbaar via SoundGraph.
Te gek dat iemand nog op een productreview uit 2007 reageert.

Eerlijk is eerlijk, ik heb de kast nog steeds in gebruik en hij bevalt nog steeds hardstikke goed.

De IR ontvanger word inmiddels prima ondersteund door Linux dus Linux + XBMC + deze kast en je hebt een perfecte mediaplayer die prima staat onder een vette Marantz receiver ofzo.

[Reactie gewijzigd door Crew One op 31 augustus 2014 17:55]