Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review

MensionXL 12 juli 2007, 704 views

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Pluspunten

• Stijlvol design
  • Goede koeling
  • Handige schuifjes om HD's/spelers in vast te zetten

Minpunten

• Voorpaneel gaat er iets moeilijk vanaf, maar dit doe je ook niet iedere dag dus is eigenlijk niet echt een nadeel te noemen.

Oke ik zal vanaf het begin beginnen.

De kast kwam uit een best grote doos die daar heel goed voor heeft gediend.
Het zijpaneel kan je heel makkelijk verwijderen door de schroefjes met je vingers los te draaien. Eenmaal in de kast zelf aangekomen vielen de handige schuifjes me op waarin je je HD's/3,5" apparatuur in vast kan zetten. Dit is dan ook een plus punt.

De installatie van de PSU verliep zeer gemakkelijk, de schroefgaten waren ook precies de goede maten en niet iets te klein zoals je vaak genoeg ziet zodat je de lak eraf draait met de schroef. (Iets dat goed hoort te zijn, maar dat meestal niet is bij andere kasten)

Ik twijfelde eigenlijk tussen deze en de Antec Sonata 3, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze ben gegaan, deze is veel mooier/steviger/duurzamer. (vind ik dan :P)

Ik wacht nog op een aantal onderdelen dat de rest van mijn pc gaat vormen, dus daarover kan ik niks zeggen.

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?

Vraagje: Als er nog geen verdere onderdelen in de kast zitten, hoe weet je dan dat de koeling goed is?

@MensionXL: Duidelijk! Misschien ga ik deze ook kopen al vind ik de Procase Zirco ook een aardige optie of de Gigabyte Triton. (Ik twijfel nog......)

[Reactie gewijzigd door Clubhead op 13 juli 2007 15:55]

Ik heb er een oud moederbord/etc in gezet en toen de pc laten draaien, ik merkte gelijk dat hij veel koeler was dan in mijn vorige kast. Ik wacht nu op de rest van mijn nieuwe pc en dan bouw ik hem in. Temps zal ik dan eventueel wel doorgeven.
Ik heb deze ook en de koeling is inderdaad prima. Die meegeleverde 12cm fan achterin verplaatst erg veel warme lucht en is tevens muisstil.
Tip: pak elke twee weken de stofzuiger en ga ermee langs de voorkant (aan de buitenkant dus) dan blijven je stoffilters mooi schoon :)
Ik heb deze kast ook en ben er erg tevreden over _/-\o_ Zeker voor de prijs (ongeveer 50 euro). Goede koeling, stevig en erg mooi :Y)

Toch wat kleine negatieve puntjes:
- De aan/uit knop is ietwat fragiel (Maar doet het bij mij na 1,5 jaar nog prima!)
- De front audio stekkertjes voelen wat breekbaar aan
- De klipjes om PCI kaarten en dergelijke vast te zetten zijn voor sommige zaken te dik en een beetje te slap. Mijn GPU heb ik dan ook met een schroef vast gezet.
Ik heb inmiddels 2 van deze kastjes en eb er dus ook tevreden over,
Enige minpuntje wat ik kon vinden was dat doordat de usbpoorten aan
de voorkant nog al laag zitten m'n stekker van m'n trackman marble aan gort
ging toen ik de kast aan de achterkant optilde om ergens bij te kunnen.
Toegegeven, dit is mijn eigen schuld maar ik vind het ook een designfoutje.
idd een revieuw schrijven zonder dat er nog iets verder in de kast is ingebouwd vind ik vrij onnodig en nutteloos, kheb zelf ook nog een lege Antec P182 staan, waar binnenkort m'n hardware voor komt, pas na dat die een weekje met hardware ingebruik is zal ik er een revieuw voor schrijven en niet kilometers van tervoren ;)
Vind het met dit kastje alleen verschrikkelijk jammer dat ie alle gaatjes in zijn voorpaneel vol stof trekt. Moeten jullie de frontpanel niet regelmatig stofzuigen ? :-o
@TeXiCiTy: Ik vind het eigenlijk wel fijn dat het stof blijft zitten op de het voorpaneel. Dan weet ik iniedergeval dat het stof niet in mijn systeem komt ;)
^.^

[Reactie gewijzigd door MensionXL op 13 juli 2007 12:17]