Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 Review
Oke ik zal vanaf het begin beginnen. De kast kwam uit een best grote doos die daar heel goed voor heeft gediend. Het zijpaneel kan je heel makkelijk verwijderen door de schroefjes met je vingers los te draaien. Eenmaal in de kast zelf aangekomen vielen de handige schuifjes me op waarin je je HD's/3,5" apparatuur in vast kan zetten. Dit is dan ook een plus punt. De installatie van de PSU verliep zeer gemakkelijk, de schroefgaten waren ook precies de goede maten en niet iets te klein zoals je vaak genoeg ziet zodat je de lak eraf draait met de schroef. (Iets dat goed hoort te zijn, maar dat meestal niet is bij andere kasten) Ik twijfelde eigenlijk tussen deze en de Antec Sonata 3, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze ben...
Pluspunten
Stijlvol design Goede koeling Handige schuifjes om HD's/spelers in vast te zetten
Minpunten
Voorpaneel gaat er iets moeilijk vanaf, maar dit doe je ook niet iedere dag dus is eigenlijk niet echt een nadeel te noemen.
Eindoordeel
De kast kwam uit een best grote doos die daar heel goed voor heeft gediend.
Het zijpaneel kan je heel makkelijk verwijderen door de schroefjes met je vingers los te draaien. Eenmaal in de kast zelf aangekomen vielen de handige schuifjes me op waarin je je HD's/3,5" apparatuur in vast kan zetten. Dit is dan ook een plus punt.
De installatie van de PSU verliep zeer gemakkelijk, de schroefgaten waren ook precies de goede maten en niet iets te klein zoals je vaak genoeg ziet zodat je de lak eraf draait met de schroef. (Iets dat goed hoort te zijn, maar dat meestal niet is bij andere kasten)
Ik twijfelde eigenlijk tussen deze en de Antec Sonata 3, maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch voor deze ben gegaan, deze is veel mooier/steviger/duurzamer. (vind ik dan
Ik wacht nog op een aantal onderdelen dat de rest van mijn pc gaat vormen, dus daarover kan ik niks zeggen.
Heb jij ook een Cooler Master Centurion 5 CAC-T05?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (9)
@MensionXL: Duidelijk! Misschien ga ik deze ook kopen al vind ik de Procase Zirco ook een aardige optie of de Gigabyte Triton. (Ik twijfel nog......)
[Reactie gewijzigd door Clubhead op 25 juli 2024 10:58]
Tip: pak elke twee weken de stofzuiger en ga ermee langs de voorkant (aan de buitenkant dus) dan blijven je stoffilters mooi schoon
Toch wat kleine negatieve puntjes:
- De aan/uit knop is ietwat fragiel (Maar doet het bij mij na 1,5 jaar nog prima!)
- De front audio stekkertjes voelen wat breekbaar aan
- De klipjes om PCI kaarten en dergelijke vast te zetten zijn voor sommige zaken te dik en een beetje te slap. Mijn GPU heb ik dan ook met een schroef vast gezet.
Enige minpuntje wat ik kon vinden was dat doordat de usbpoorten aan
de voorkant nog al laag zitten m'n stekker van m'n trackman marble aan gort
ging toen ik de kast aan de achterkant optilde om ergens bij te kunnen.
Toegegeven, dit is mijn eigen schuld maar ik vind het ook een designfoutje.
[Reactie gewijzigd door MensionXL op 23 juli 2024 07:28]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/115603/300359.png?f=community)
:strip_exif()/u/135682/bananadance_ascii.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/158481/can.jpg?f=community)
/u/204517/EK_Water_Blocks%2520-%2520kopie.png?f=community)