Canon PowerShot S40 Review

bFunk 19 april 2005, 131 views

Canon PowerShot S40

Pluspunten

• Mooie scherpe foto's bij voldoende licht, stevig gebouwd, goed objectief.

Minpunten

• Wat langzaam, flits moet bij kortere afstanden handmatig ingesteld worden, korte batterijtijd, wat zwaar.

Snelheid en automatiek Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 1
Batterijduur Score: 3
Ik heb deze camera inmiddels al 3 jaar naar volle tevredenheid. Ik gebruik mijn camera meestal om herinneringen vast te leggen. Als vader wil je vooral momenten van je gezin en vooral je kinderen kunnen vastleggen. Daar is deze camera ook uitstekend voor geschikt. Er kunnen geen objectieven, filters of andere zaken aan of op gemonteerd worden, maar daar ben ik dan ook nooit naar op zoek geweest.

Voor het maken van snaps, familiebeelden, momentopnamen, dagjes uit is het een uitstekende camera. Het enige waar ik wel op heb leren letten is de belichting. Deze camera gaat maar tot 400 ISO, waardoor bij minder licht de flits al snel ingeschakeld moet worden (eventueel als bijflits). Het nadeel van deze flits is dat bij kortere afstanden er wel wat handmatig instelwerk is vereist. Daarnaast is batterij ook geen lang leven beschoren, waardoor het verstandiger is om één CF kaart en 2 batterijen te hebben in plaats van andersom (waar ik dus mee begon).

Heb jij ook een Canon PowerShot S40?