Cooler Master Hyper 612S Review

R_dotr 2 november 2011, laatste update op 2 november 2011, 1.067 views

Cooler Master Hyper 612S

Pluspunten

• goede prijs/kwaliteit verhouding
  • koelt zeer goed
  • is uiterst stil
  • laag gewicht ondanks zijn grote
  • mooi ontwerp en in meerdere richtingen te plaatsen
  • eenvoudige plaatsing wanneer je kast voorzien is van een opening achteraan

Minpunten

• eens geplaatst is het niet meer mogelijk om het ram-geheugen te bereiken (afhankelijk van het type moederbord)
  • voor betere prestaties kies je best voor de Hyper 612-PWM

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
CoolerMaster Hyper 612S

Ben je op zoek naar een massieve, goed presterende maar toch stille cpu koeler voor alledaags gebruik? Dan ben je met dit product op het juiste adres.
De nieuwe CoolerMaster 612S biedt grote cijfers voor een zacht prijsje.

Verpakking
De doos is groter dan je zou verwachten en natuurlijk voorzien van alle mogelijke informatie die je van een verpakking verwachten kan.
Aan de voorzijde een duidelijke productfoto en comptabiliteit informatie.

Aan de achterzijde basis informatie, wijd uit elkaar geplaatste vinnen, 6 heatpipes die allen de hot zone passeren, luchtweerstand bevorderend design enzovoort.
Maar ook technische info zoals afmetingen.
Aan de linkerzijde alle specificaties.

Het product

Binnenin de doos zie je duidelijk ruime aanwezigheid van
verpakkingsmateriaal, alles zit mooi strak verpakt, bovenop de koeler ligt het doosje met accessoires.

In dat accessoire doosje bevinden zich alle bevestigingsbeugels voor elk type socket , schroeven, en thermische pasta, rubberen anti-vibratie nopjes wanneer je een extra ventilator bevestigd samen met de klemmen voor die extra ventilator en een silent adapter die het toerental reduceert.

Deze koeler is voorzien van een stille 120mm ventilator en kan worden uitgebreid aan de andere zijde, in tegenstelling tot de Hyper 612 PWM heeft deze ventilator een lager toerental wat deze beduidend stiller maakt.
Aan de onderzijde van de koeler zie je duidelijk hoe alle heat-pipes door de kern lopen wat vanzelfsprekend zorgt voor beter prestaties.

De vinnen staat verder uit elkaar wat luchtstroom bevorderd en geluid reduceert.

Testresultaten

Het verdict

Heb jij ook een Cooler Master Hyper 612S?

Reviews door de redactie

Hallo mensen,ik ben geinterreseerd om een pc in elkaar te stellen en ik vraag me af of deze koeler goed is voor de onderdelen die ik in mijn pc wil zetten.
Dit zijn de onderdelen die ik erin wil zetten:

Asrock z77 extreme4 moederbord
Intelcore i5 3550 S1155 processor
Asus gtx 670 dc2t-2gds videokaart in SLI
Corsair valueselect ddr3,1333- 8gb werkgeheugen
Coolermaster storm enforcer behuizing
Corsair 800w gs series voeding
Western digital blue 1tb-3,5inch interne harde schijf

Ik wil de twee videokaarten overklokken,daarom heb ik het model van asus gekozen, die gemiddeld is koeler dan de originele gtx670 van nvidia.

1. Is de voeding die ik heb gekozen goed genoeg voor deze koeler en de rest van de onderdelen?
2. Past de koeler samen met mijn andere onderdelen uberhaupt wel goed in de behuizing die ik heb gekozen?
3. Kan het de hele pc goed koelen naast het koelen van de processor(videokaart bv.)

ik hoopdat ik hier al mijn vragen goed heb geformuleerd voor jullie,en dat ik er goed advies voor krijg :)