Specificaties Rad. HD5570 (650MHz), 1GB DDR2 - Bekijk alle specificaties

Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 Review

Znorkus 1 november 2011, laatste update op 2 november 2011, 769 views

Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2

Pluspunten

• Geluidsproductie (afwezig)
  • Temperatuurproductie is zeer laag.
  • Compact van vorm (maar geen lowprofile meen ik).

Minpunten

• Eigenlijk geen. Het is geen high-end GPU maar dat is bekend.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Kort reportje over deze fanless kaart:

Dit ding draait in mijn http://tweakers.net/price...fusion-remote-zilver.html, die slechts 1 casefan heeft draaien. Nu heeft die kast een uitstekende airflow, maar dat geldt in wat mindere mate voor de grafische kaart, die toch in een krap hoekje zit en weinig airflow krijgt.
Toch kan ik urenlang gamen (titan quest op 1280-1024 met alles vol open, quakelive op 1600-1200 alles max, 50+fps) en geeft het ding nooit een krimp. Temps heb ik even niet bij de hand,

Kortom, ik vind het een puik budget-gamekaartje voor diegenen die niet al te demanding games spelen, en een kaartje willen hebben dat 0db produceert en daarbij vrijwel geen airflow nodig heeft.

Heb jij ook een Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2?

Je negatieve eigenschap van "aan de langzame kant" vind ik toch niet kloppen. Voor 60 heb je een degelijk kaartje maar je weet dat voor prestaties een prijs betaald moet worden. Verder mag de review heel wat uitgebreider zijn, nu is het eerder een forumpost dan een review.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk ;-)

Niettemin denk ik dat sommige mensen hier wat aan kunnen hebben, ook al is het geen full review (waar ik geen tijd voor heb). Ik vond het de moeite waard om, naast de sterretjes van mijn waardering, even mijn medetweakers op de hoogte te brengen van het feit dat dit kaartje vrijwel zonder ventilatie toekan.

[Reactie gewijzigd door Znorkus op 2 november 2011 08:07]

de 5570 ddr3 en ddr5 versies zijn een behoorlijk stukje sneller, dus ik kan me best vinden in het "aan de langzame kant".

heb zelf nog ergens een HD4670 liggen met 1gb ddr2. Die presteert ook duidelijk minder dan de gddr3 variant die ik ooit gehad heb.

(5570 is een dx11 rebranded 4670 meen ik, zelfde performance iig)
op wat voor temperaturen heb jij deze kaart ongeveer? :)
ikzelf altijd tussen de 30~40 graden, en ik wil even weten of dat hoog of laag is voor deze kaart
Geen idee meer, ik heb de kaart inmiddels geupgrade naar een GTI560-TI.

De kaart werd niet erg warm in mijn beleving: geen gegloei als ik mijn hand erbij hield, en de caselucht was altijd erg koel. Denk dat jouw temps echt prima zijn en laten zien hoe goed de koelribben werken.