Specificaties Keypad - Bekijk alle specificaties

Razer Nostromo Gaming Keypad Zwart Review

PhazeD 1 november 2011, laatste update op 1 november 2011, 1.336 views

Razer Nostromo Gaming Keypad Zwart

Pluspunten

• Ergonomisch, makkelijk en snelle configuratie, macro's, goede bouwkwaliteit en feedback van knoppen, prettige 4-richting-duimknop, beter dan de Belkin versie

Minpunten

• Ietwat prijzig, minder uitgebreide macro opties dan de originele Nostromo N52 Speedpad

Ik gebruik de Nostromo N52 Speedpad al iets van tien jaar. Mijn oude Nostromo N52 Speedpad was versleten, dus ik heb kort geleden de nieuwste versie van Razer gekocht als vervanging. De 'W' knop kwam niet meer goed omhoog door slijtage of vuil onder de knop, maar goed, na zo'n lange tijd en zo'n intensief gebruik is dat prima.

De driver van de Razer Nostromo is net effe ietsie minder handig dan de originele versie van Nostromo, maar werkt goed. De manier waarop de Razer versie met 'toggle'-stijl macro's omgaat is minder handig. Wel is de feedback van de knoppen beter en lijkt de bouwkwaliteit uitstekend.

Kort samengevat is het een uitstekend ding en ik zou niet zonder kunnen. Als ik met WASD op een normaal toetsenbord moet spelen, krijg ik binnen korte tijd al kramp in mijn linkerhand.

Aanrader dus. Zeer geschikt voor shooters, iets minder geschikt voor games waar je erg veel bindings nodig hebt... hoewel er toch aardig wat knoppen op zitten.

Heb jij ook een Razer Nostromo Gaming Keypad Zwart?

Je kan toch de oude Nostromo drivers gebruiken? (althans dat las ik)
Nope, dat heb ik even kort getest, maar helaas: de nieuwe Razer Nostromo meld zich in windows aan als een ander apparaat dan mijn oude 'originele' Nostromo.

Ik moest dus de nieuwe driver van Razer installeren voor mijn Razer Nostromo. Misschien dat er een tweak is om het voor mekaar te krijgen. Ook was een import functie voor mijn oude profielen handig geweest.

Maar ach, het is niet heel veel werk om even nieuwe layouts aan te maken. Paar minuutjes per spel meestal.