Thermaltake Shark VA7000SWA Zilver Review

Widow 19 april 2005, laatste update op 19 april 2005, 624 views

Thermaltake Shark VA7000SWA Zilver

Pluspunten

• Gewicht, design.

Minpunten

• Front gaat naar rechts open terwijl window links zit, afwerking is matig, te dun aluminium, scharnieren front deurtje, mobo tray dat niet echt goed is afgewerkt.

Door diverse reviews overgehaalt om deze kast te kopen. En ongeveer 3 maanden na aankoop heb ik er toch wel enigzins spijt van. De afwerking van de case is imo slecht. Overal kieren en dingen die niet goed dicht gaan, bezels die niet mooi op elkaar aansluiten en mobotrays die sluiting maken met het moederbord. Als je een tweaker bent die niet bang is een tang of zaag in zijn case te zetten is deze case mischien wel wat voor je, maar als ik had geweten wat ik nu weet had ik waarschijnlijk een andere case gekozen.

Het front deurtje bijvoorbeeld. De scharnieren hiervan zijn imo echt bagger, gewoon twee metalen pinnen waartegen een stuk metaal zit aangedrukt, en elke week kan je het aluminiumvijlsel wegblazen dat wegslijt door het openen van de case.

Het moederbord-tray was ook slecht afgewerkt. De rand die aan de rechterkant zit, dus onder de IO poorten, stak gewoon tegen het moederbord aan. Dat vond ik echt lompig omdat dat gewoon kortsluiting maakt. Na een uurtje zagen en vijlen was het weg, maar ik vond dit echt een slechte actie.

Het aluminium is ook veel te dun. Het is ongeveer 0.8mm en ik heb de deuken er al in zitten van mijn woede-acties tegen mijn PC. Het veert al door als je er tegen duwt en ik had liever staal gehad, maar dat ben ik.

De afwerking vind ik ook maar schraaltjes. In mijn vorige tower, een inwin, paste alles precies en klikte alles mooi erin. In deze case zitten sommige dingen te los en andere moet je echt hard duwen om het erin te krijgen zoals IO backplates.

Ik vind het ook vrij raar dat het sidepanel naar rechts opengaat, terwlijk aan de linkerkant het raampje zit. Lekker handig bedacht.

Zijn er dan echt geen voordelen?
Jawel, zo is de case bijvoorbeeld maar 7 kilo en dat is vrij weinig voor een bigtower van dit formaat. Ook is er de mogelijkheid om het front en sidepanel op slot te doen, niet dat dat erg stevig is, meer zon ik-ben-even-naar-de-wc slotje voor op een lan party. Het LAN idee zie je wel meer in deze case weggewerkt, dat men dat als een van de gebruiksdoeleinden heeft genomen.

After all denk ik toch dat je beter voor een stalen case kan gaan van bijvoorbeeld chieftec.of inwin Hij is dan misschien wel 2x zo zwaar, maar hoeveel sleep je nou met dat ding. En de afwerking is van die twee merken echt n stuk beter.

Heb jij ook een Thermaltake Shark VA7000SWA Zilver?