Specificaties HTPC, 3 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone Milo ML03B Review

JapyDooge 1 november 2011, 4.781 views

Silverstone Milo ML03B

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Erg stevig
  • Compact
  • USB 3.0
  • Full size optical

Minpunten

• Krap maar daar kies je voor
  • Geen zwarte slotplaatjes
  • Goed nadenken over de inbouwvolgorde

Bouwkwaliteit en afwerking

De kwaliteit van de behuizing is me erg positief opgevallen.
Hij voelt stevig aan (de 'buis' in het midden helpt natuurlijk ook) en alle randjes zijn netjes afgewerkt.
De behuizing is mooi gespoten/gecoat en het frontje zit er in het echt 10x mooier uit als op productfoto's.

Alle onderdelen passen er stevig in en alleen het achterplaatje voelt wat 'wankel' aan.

Het voorfront steekt aan de rechterzijkant ongeveer een halve centimeter verder dan de breedte van de behuizing zelf wat er voor zorgt dat het ventilatierooster niet tegen een zijplank van een kast kan worden geschoven en zo afgesloten.

Inbouwmogelijkheden

Zoals op de foto goed zichtbaar is is het kastje wat krap, je moet van te voren goed nadenken over je volgorde van inbouwen.
Er is nog een extra hdd/ssd bracket maar deze heb ik niet gebruikt, hier was het moederbord te groot voor en hij was ook niet nodig (er kan ook nog een HDD onder de optische drive).
De slot brackets zijn low profile, dus als je een extra kaartje er in wilt moet je daar wel rekening mee houden. De voeding past perfect maar zit wel bijna tegen de optische drive aan, met de kabels is dat even prutsen (je kan de optische drive niet vastschroeven voordat je 'm aansluit en je _moet_ haakse connectoren gebruiken om het te laten passen).

Het is jammer dat de slotplaatjes niet zwart zijn, maar so be it.

Koelingsmogelijkheden

De enige fan die ik er in heb zitten is de CPU-fan maar eventueel kun je tot 4 stuks kleine fans tegen de zijkant aan schroeven.
Dit zijn (samen met de PSU-fan) ook meteen de enige mogelijkheden voor koeling die je hebt.

Let er wel op dat je PSU plat in de kast zit, dus een PSU met een fan aan de onderkant is zinloos.

Erg gave kast voor de prijs/kwaliteit verhouding, kan er weinig meer over zeggen.
Hij is helemaal opgetrokken uit metaal muv het front, wat met de kleine lijntjes er in een erg strak uiterlijk geeft. Ik vrees wel dat hier wat stof in kan blijven hangen.
Daarnaast is de kast voorzien van USB 3.0 aan het front en er kan een full size optical in wat ik persoonlijk erg praktisch vind.

Voor deze prijs had ik iets veel minders verwacht en daarom geef ik 'm een 9.

Overigens wordt 'ie gebruikt in combinatie met Windows 7 Home Premium en XBMC, via de onboard HDMI aangesloten op een Harman Kardon receiver en vanaf daar naar een Samsung TV.

Heb jij ook een Silverstone Milo ML03B?

Top review!

OT:

Ik hoop dat je hem nog serieus gaat invullen sinds het wel een erg mooie kast is :)
Wups ;) per ongeluk het previewknopje vergeten.
Nu is 'ie klaar :)

Ik had 'm al een tijdje in gebruik (of nouja, bij een collega op het moment) maar naar aanleiding van de BBG maar een review gebakken.
Goede review met mooie foto's! Ik ben van plan ook deze behuizing te kopen, maar heb wel een vraagje. Ik wil hem graag onder een bureau hangen, zo vlak mogelijk. Denk je dat het mogelijk is om de pootjes eraf te halen? Dan kan ik hem nml netjes tegen het bureau op ze kop hangen... Mvg
De pootjes kun je er inderdaad 'af klikken'.
Dan krijg je 4 gaatjes in de bodem, die kun je denk ik zelfs als schroefgaatjes gebruiken ;)