Cooler Master GX 450W Review

smvs 31 oktober 2011, laatste update op 31 oktober 2011, 1.126 views

Cooler Master GX 450W

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding met 5 jaar garantie voor weinig geld.

Minpunten

• Kabels hadden soepeler gemogen.

Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 4
Ik had een voeding nodig voor een relatief eenvoudig PC'tje. Daarvoor is de Bequiet! Pure Power L7 300 Watt vrij populair dus deze voeding nam ik in principe als uitgangspunt. Als mindere eigenschap van de Bequiet! werd echter het beperkte aantal S-ATA power aansluitingen genoemd (3). Omdat ik wel plannen had wellicht in de toekomst wat meer harde schijven aan te sluiten ging ik dus toch nog even verder kijken. Je kunt wel met splitters aan de gang maar als het gelijk goed kan dan heb ik dat natuurlijk liever.

Mijn oog viel op de Cooler Master GX 450 omdat deze niet veel duurder dan de Bequiet! is, 5 S-ATA aansluitingen heeft (in de specs op de site van CM staat 6 maar dat klopt niet) en 5 jaar garantie heeft. Vooral dat laatste maakt deze voeding mijns inziens opvallen t.o.v. de competitie. De goedkoopste vergelijkbare voeding die ook 5 jaar garantie heeft is voor zover ik weet de Seasonic S12II-Bronze 430W en deze kost op moment van schrijven 18 euro meer in de pricewatch dan de GX 450.

Over het functioneren van deze voeding heb ik weinig te zeggen en ik pretendeer met deze 'review' (die naam mag het niet eens hebben) ook geen volledigheid. De voeding doet tot nu toe gewoon wat hij moet doen. Veel geluid lijkt hij ook niet te maken maar ik heb ook nog geen gekke dingen met de PC in kwestie gedaan. Wat ik als een minpuntje ervoer bij het inbouwen was dat de kabels misschien niet soepel genoeg zijn. 2 S-ATA schijven die direct boven elkaar zaten aansluiten met dezelfde kabel durfde ik niet aan omdat dan de boel behoorlijk onder spanning leek te gaan staan. Dit schrijf ik toe aan het 'netje' wat om de kabels heen zit. Misschien als je dit wegknipt dat het beter wordt. Ik denk in ieder geval dat hier iets beter over nagedacht had kunnen worden. Verder heb ik tot nu toe geen klachten.

Heb jij ook een Cooler Master GX 450W?