Specificaties Radiogestuurde muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G7 Laser Mouse Review

Jochemp 10 juli 2007, laatste update op 27 februari 2011, 2.190 views

Logitech G7 Laser Mouse

Pluspunten

• Goede draadloze verbinding
  • Licht lekker in de hand
  • Is makkelijk te bedienen, in te stellen
  • Heeft een accu en geen batterijen
  • Geeft accustand aan

Minpunten

• "Neppe" carbon print
  • Handen worden zweterig bij lang gebruik
  • Accu's zijn bij intensief gebruik aardig snel leeg

Ergonomie

De muis is nog aardig "nieuw" op de markt en de opvolger van de G5. Ik heb de Logitech G7 Carbon Limited Edition. De ergonomie van deze muis is goed. Er zitten niet zo gek veel knoppen op, maar dat heb ik ook niet nodig. De knop aan de zijkant is voldoende naar mijn idee! Bij mij ligt hij heerlijk in de hand. Ik heb nogal een grote hand, waar de G7 prima inpast. Nog geen enkel probleem mee gehad.

Functionaliteit

Dit is perfect. Veel mensen zijn tegen draadloze muizen. Dit door de slechte verbinding of het begeven van de verbinding bij bepaalde tijd. De G7 echter heeft een verbinding apart. de 2,4Ghz lijn is bijna niet te breken. Waar je de meegeleverde docking station met USB-hub ook neerzet, hij blijft het gewoon doen! Kortom: perfecte verbinding!

Precisie

Deze is in te stellen in de bijgeleverde software. Je hebt drie snelheidstanden. Die kan je met een druk op de knop verstellen, heel gemakkelijk. Voorheen had ik een Logitech LX3, waar ik geen rechte lijn mee kon trekken (van links naar rechts). Met de G7 (overigens ook de G5) is dit geen enkel probleem. Je kan moeiteloos een rechte lijn trekken over het beeldscherm zonder een pixel te bewegen. Nou is dit niet het belangrijkste wat je met een muis doet, maar het is zeker een bewijs van precisie!

Vormgeving

De muis is goed vormgegeven. Het enigste wat ik jammer vond is dat de Carbon look een print is, en niet echt carbon. De blokjes zijn er dus gewoon opgetekend. Nou is dit van een afstand niet te zien, dus de look is altijd nog wel mooi. Op de foto ziet het er wel als echt carbon uit, maar van dichtbij helaas niet.

Bouwkwaliteit

De G7 is erg stevig en kan tegen een stootje. Hoogstens kan de accu eruit vallen als het een stootje opvangt. Het model kan zeker tegen een stootje, het zit allemaal goed en stevig in mekaar.

Drivers en ondersteuning

Zoals eerder gezegd zijn de drivers erg goed. Je kan zelf je eigen DPI instellen en ook instellen wanneer het de melding moet geven als de accu bijna leeg is. De boekjes zijn op zich mager, maar ik was toch al niet zo'n handleidinglezer!

Redelijk. Het blijft natuurlijk draadloos en Logitech. Je krijgt daarentegen wel goede kwaliteit er voor terug, dus het is het dubbel dwars waard!

Heb jij ook een Logitech G7 Laser Mouse?

Accu's zijn bij lang gebruik aardig snel leeg
Joh? :P
Ja echt! :P Totaal logisch opzich, maar je zou verwachten dat ze langer dan een dag meegaan ;)
ik heb zelf ook de G7 en wat zeer irritant is is dat wanneer je intensief aan het gamen bent dat je niet eens merk dat je baterij leeg loopt en dan net wanneer iemand voor je staat om te schieten......... |:(
dat is 1 van de redenen waarom ik voor de mx518 ben gegaan, ik vind een draadje naar je pc opzich nog niet eens zo iritant als ik dan gewoon de hele dag door kan spelen zonder dat ik steeds naar mijn batterij meter moet kijken.
Nou dat valt ook wel mee hoor. De batterij is niet leeg binnen 2-3 uur intensief spelen. Eerder als je echt de hele dag bezig bent. En dan nog, van 3 seconden vervangen krijg je ook niks van! :]
iig, bij "relatief intensief" gebruik moet ik mn batterij 1x in de 2 dagen switchen....
gezien je er 2 hebt...
en de lader (quick en normal) altijd kan laden ;) 1 in de muis, 1 in de lader... (zet hem wel op QUICK! 2 uurtjes volle batterij... "normal" is voor laptops :p zodat ie de accu niet leegtrekt.

Iig, 3 sec en je hebt een nieuwe batterij erin, en dat met 1 hand ;)
Ja nou dat is inderdaad irritant. Maargoed als je er voor zorgt dat voor het spelen je accu gewoon vol is gebeurt dat ook niet ^^
Het is niet de opvolger voor de G5 hoor. De G7 is de draadloze versie.
Bah, Ik muis teveel? linker achter gedeelte (waar je handpalm tegen de muis komt) Is bij mij de lak van de G7 (gewone uitvoering) Weg aan het slijten... Ik zit inmiddels al met een plek grijs plastic waar dat gedeelte uit bestaat.
Fabricagefout? Ik heb nog totaal geen last van sluitplekken.
mja, moet mn bon ff zoeken, en dan met t mailtje van logitech langs de winkel en omruilen.

- bah! bon misplaatst >.<
foto van de "schade": http://img379.imageshack.us/img379/2888/rimg0007ez1.jpg

[Reactie gewijzigd door LXSJason op 16 juli 2007 09:05]

Je zegt hier het volgende:
- Handen worden zweterig bij lang gebruik

Ik gebruik al enkele jaren een Logitech MX510 maar ben het beu dat mijn handen altijd na een tijdje gamen beginnen te zweten. :P

Op de officiŽle site staat echter dit:
DryGrip technology: Say goodbye to sweaty hands. DryGrip technology keeps your mouse dry, even when you're in the heat of the action.

Wat moet ik nu geloven? 8)7
(Maar ik denk dat je gelijk hebt aangezien ik het op een andere site ook nog las.)

EDIT: wat ik ook nog net merkte: op de muisafbeeldingen op http://www.logitech.com/i...mice/devices/163&cl=us,en staat er niet Logitech maar Logicool. Op jouw afbeelding is dit niet zo! :)

[Reactie gewijzigd door Asgaro op 7 september 2009 23:09]

"Voorheen had ik een Logitech LX3, waar ik geen rechte lijn mee kon trekken (van links naar rechts). Met de G7 (overigens ook de G5) is dit geen enkel probleem. Je kan moeiteloos een rechte lijn trekken over het beeldscherm zonder een pixel te bewegen. Nou is dit niet het belangrijkste wat je met een muis doet, maar het is zeker een bewijs van precisie!"

Dat is net een flaw, want de sensor gaat prediction toepassen. Hij detecteert dat je een rechte lijn trekt dus past hij de meting aan. Als je iemand in een FPS wil tracken die lichtjes naar boven gaat blijft de muis toch waterpas mee gaan. Prediction is voor de meeste gamers dus een minpunt.