Chenbro SR10568 Review

z999 31 oktober 2011, 822 views

Chenbro SR10568

Pluspunten

• Een erg fraaie en functionele kast met een goede airflow.
  • Ruimte is er ook genoeg, er passen forse vid-kaarten in.
  • Erg solide & kwalitatief.
  • Stof filter.
  • Goede hotswap module.
  • Prijs.

Minpunten

• Beperkte cablemangement opties.
  • Hett ziet er van binnen niet zo heel charmant uit (kleur).
  • Hotswap module word los verkocht, de vraag is of hij nog verkocht word.

Kwaliteit voeding Score: 5
Reden voor aanschaf:

Ik heb deze kast destijds cadeau gekregen van mn stage. Ik vond het een enorm mooie kast om te zien, en dat vind ik nog steeds. De pc word gebruikt voor audiobewerking.

Afwerking:

Ook de afwerking is fenomenaal. Alles is netjes afgerond, geen scherpe kanten ed. Ik heb daarnaast ook nog de sata hotswap module erbij gekregen. Ook die is van een uitstekende kwaliteit en werkt na veelvoudig gebruik nog steeds perfect! De drives worden in de module gekoeld door een 80x80 fan. Je koopt deze kast niet voor de looks intern. Maar de buitenkant is mooi matzwart en een brushed alu alike klep vooraan. De klep is robuust en voorzien van een slot. Ook het zijpaneel bezit zo'n slot. De fan aan de achterzijde is 120x120 en blaast achterlijk hard. Dit is leuk voor een server, maar ik zou hem vervangen voor een stillere variant. De originele geeft wel een gigantische hoeveelheid flow.

Assemblage:

Je kan hier serverboards in kwijt, maat uiteraard ook gewoon (m)atx. Moederboard ed zit er zo in, veel ruimte over en ook geen scherpe kanten. Je vingers blijven dus gegarandeerd heel. Het enige probleem is dat bvb de drives in de hotswap module een schroefje in de schuiflade moeten hebben. Dit is niet geheel tool-loos. Ook aan de dvd drive moeten speciale schuifplaatjes geassembleerd worden. Daarna schuif je het er zo in totdat ie klikt. De voeding is uiteraard ook een fluitje van een cent. Ik moet er wel bij zeggen dat er praktisch geen mogelijkheid is om de kabels echt netjes weg te werken achter het bord langs. Het is erg functioneel, maar toch een gemiste kans.

Wat ik ermee gedaan heb:

Ik heb als eerste een window in de kast gemaakt. Daarnaast heb ik een gat bovenin geslepen voor een 240 rad. Dat te samen met een matzwarte spuitbeurt voor de binnenkant gaf al een leuk resultaat. Van de week spuit ik de buitenkant compleet in metallic (grijs, donkergrijs, zwart). Ook heb ik nog lexan platen over waarmee ik het geheel netter ga doen lijken. Uiteraard ga ik ook cable management sleuven frezen zodat je de kabels praktisch niet meer ziet. Psu sleeven en ik zal vermoedelijk klaar zijn.

Hardware ed:

mb : asus m4n78-am v2
cpu : amd 1055t @ 3500
mem : kingston 2 x 2g ddr2 800 @ 833
Vid: Sweex Geforce 9600 gt
geluidinterface : m-audio audiophile 24/96 pci (geen e dus)
3x Enermax T.B.Silence Fan UCTB12

Speedfan:
Cpu 31
MB: 30
Core: 16 (kan niet kloppen)
Hd2: 33
Hd0: 18

De 2 fans op de radiator staan voluit te blazen. Die achterin staat maximaal gedempt. De fan voor de satacontroller staat ook op zn min.

Conclusie:

Ik vind het een hele fraaie, solide, netjes afgewerkte kast. Alles is simpelweg erg kwalitatief en je merkt dat er goed over is nagedacht. I like!

Heb jij ook een Chenbro SR10568?

Michien dat je nog kan vertellen met welke hardware je de kast gebruikt (specificaties!), en op wat voor temperaturen die blijven, voor de rest, prima review! 3*