Acer AL2251WA Review

MFMD 9 juli 2007, laatste update op 18 augustus 2008, 2.280 views

Acer AL2251WA

Pluspunten

• hoge resolutie (1680x1050)
  • geen ghosting (2 ms)
  • zeer mooie kleuren door Cristal Brite afwerking
  • mooi design
  • ingebouwde speakers in voet (niet veel maar genoeg voor standaard gebruik)

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar
  • Cristal Brite weerkaatst licht (lastig met gamen en films kijken overdag i.v.m. zonlicht)

Reden aanschaf:

Twee jaar lang heb ik het gedaan met de voorganger van dit scherm, de Acer AL 1951 Cs (19") maar ik had meer schermruimte nodig. Ik werk voornamelijk met Adobe Illustrator / Indesign / Photoshop, AutoCAD, het kijken van films en soms wat gamen (CoD2 / Halo 2 enz). Omdat ik goede ervaringen had met de Acer AL 1951 Cs besloot ik om voor de opvolger te gaan. Ik heb ook gekeken naar andere populaire beeldschermen van dit formaat zoals de Samsung reeks, HP W2207 en LG L226WTQ-SF. De schermen van de Samsung reeks, ondanks de vele goede verhalen, vond ik in de winkel er nogal flets uitzien. Het zwart was mij niet zwart genoeg. De schermen van van de HP en de LG waren in mijn ogen al een stuk beter maar waren niet beter dan die van de Acer AL1951 Cs. De Acer AL2251WA had ik niet in de winkel gezien maar aangezien ze hetzelfde scherm gebruiken als in de 19" versie wist ik wat ik kon verwachten. Naast het scherm is voor mij het design ook van doorslaggevend belang geweest. Ik weet dat veel mensen van de Samsung 226BW look houden maar ik was er niet heel erg van onder de indruk.

Ervaring:
Ik heb het scherm nu een halve week en ben er echt zeer blij mee. De kleuren zijn helder, de responstijd is snel, genoeg ruimte op m'n scherm en dat allemaal verpakt in een mooi jasje. Verder zijn er boxen in de voet verwerkt. Geen super boxen maar voor het allerdaagse gebruik heb ik niet meer nodig. Tijdens het kijken van films/gamen of muziek luisteren gebruik ik mijn Marantz Stereo versterken met Kef boxen, daar kan geen creative 5.1 boxsetje tegenop. Jammer dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is maar dat is voor mij geen reden om dit mooie scherm niet aan iedereen aan te raden.

In gebruik met:

AMD Athlon X2 4800+
2 GB DDR kingston geheugen
ASUS 7900 GT 512 MB

Update: Na meer dan een jaar intensief gebruik werkt alles nog zonder problemen, het scherm ziet er nog als nieuw uit en van slijtage is niks te merken.

Heb jij ook een Acer AL2251WA?

Hoe klinken die speakers? Als een laptopspeakersetje of gewoon normale noname speakers van 10 eurie?
Ze doen niet onder voor standaard speakers, qua volume misschien wel maar niet in kwaliteit, dus geen gekraak enz....

[Reactie gewijzigd door MFMD op 9 juli 2007 16:21]

ik vind dat cristal brite juist een voordeel zo lijken games en films veel relaristicher
Ik ben zeer blij met het Cristal Brite, alleen is het wel lastig overdag als er zon op schijnt. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Ik pas het ff aan.
ik heb Cristal Brite op me laptop. en als zon erop schijnt is het inderdaad lastig. want als er stof of anders iets op licht dan zie je die heel goed op het beeldscherm en je krijgt soms een lichtstraal in je ogen. Maar het ziet er wel mooi uit :) ik ben Laptop Speakers gewend dus voor mij maakt het niet echt uit :D en Bedankt voor de review. ik ga dit scherm namelijk ook kopen. :)
kun je als nog foto's plaatsen want ik vind een mooi scherm en wil waarschijnlijk gaan kopen
Bedankt voor de review. Ik ga vandaag dit scherm bestellen :)
Leuke review, mooi schermpje. Ik wil ook overstappen op crystal brite, en weer bevestigd iemand dat het mooi is ;) Die mening heb ik ook, en wil em graag met jullie gaan delen binnen een aantal weken. Ik wil gaan voor de 24'' van Acer misschien, de P serie. Anders de HP 2408, met crystal brite.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de 24"!!
Weet iemand of er ook 24 inch met Glare ( of Crystalbrite ) bestaan. Kan het niet vinden via Google.

En anders wordt het deze 22 inch. Raar dat de website geen Crystalbrite aangeeft op dit model.