OCZ Vertex 2 120GB Review

shotputty 28 oktober 2011, 608 views

OCZ Vertex 2 120GB

Pluspunten

• Windows werkt echt een stuk sneller met deze SSD.

Minpunten

• Levensduur belabberd.

Ik zal de review kort houden. Deze SSD aangeschaft vanwege een onheilspellend geluidje op mijn laptop harddisk. Installatie ging knettersnel en mijn windows 7 leek na installatie op de SSD ook zeeer veel sneller te zijn dan met de reguliere harddisk.
SSD is er na 2 maanden en 1 week mee opgehouden. Gewoon dood van de ene op de andere dag, helaas ging mijn backup iets te ver terug. Na een dagje google-en over de premature death ben ik tot de conclusie gekomen dat deze SSD met (blijkbaar) Sandforce controllerer erg veel uitval heeft.
Ik ga zeker weer een SSD kopen maar dan zal ik me van tevoren even goed orienteren op een merk/type dat al een geschiedenis heeft van betrouwbare levensduur.

Heb jij ook een OCZ Vertex 2 120GB?

Dit is inderdaad een garantiegeval, kan met elke HDD of SSD gebeuren.
Dit zegt echter niets over de kwaliteit of levensduur.
Jij hebt gewoon een "pech" schijf.

Ik heb namelijk dezelfde SSD in een desktop zitten, supersnel, en nog nooit ook maar enig probleem gehad.
Dus even terug naar de winkel en omruilen voor een nieuwe, en dan nog eens een review schrijven.
Het is zijn ervaring dus dat kan toch? Als jij dat probleem niet hebt wil dat niet zeggen dat alle Vertex 2 SSD's probleemloos werken. Overigens kan een firmware update uitkomst bieden bij deze schijfjes. Ze hebben ook vaak last van blauwe schermen (had ik met mijn OCZ Agility 3 ook). ;)
Lijkt me gewoon garantie geval neem toch aan dat niet 1 op de 5 dit probleem heeft dus de kans dat je een goed exemplaar terug krijgt lijkt me best groot
Ik krijg mijn geld terug bij MyCom dus daar ben ik zeker tevreden mee. Ik ga nu een Intel kopen. Ik had gevonden dat de Vertex II een uitval van 5,5% heeft (dit type) en de Intel als beste een uitval van 0,59%. Voor mij is dat een significant verschil dus zeker de moeite waard.
Het positieve aan deze crash is dat ik nu een dagelijkse backup maak.
Ook mijn Vertex 2 is er dit weekend mee opgehouden, na 6 maanden 100% probleemloos werken. Heel erg jammer!
Super service van Intel, ik krijg eigenlijk gewoon mijn aankoopbedrag terug. Ik leg er 12 euro bij en koop een Crucial M4.

Op zo'n moment kom je erachter dat je data verliezen niet handig is.
Natuurlijk is het zo dat sommige gewoon pech hebben, maar het is bewezen dat de Vertex 2 een hogere uitvalrate heeft dan een Intel of Crucial SSD.
Mijn Vertex 2 heeft het vandaag ook begeven. Iedere dag was m'n windows 7 zo op en draaide al die tijd vanaf de aanschaf op 9 sept 2012 als een zonnetje.
Afgelopen middag belde mijn dochter toen ik op m'n werk zat en vertelde het probleem. Kreeg het Spaans benauwd en thuis aangekomen..... Helaas van alles geprobeerd maar absoluut geen reactie.
Wel branden zowel de groene als rode led maar daar blijft het bij. Hij ziet schijf niet meer ook niet in mij MSI AMD bios. Hebben jullie nog suugesties want ik heb geen backup en er stonden best wel belangrijke bestanden op.