Specificaties DLNA -support, WiFi, 256MB - Bekijk alle specificaties

Popcorn Hour PopBox V8 256MB Review

Tijsbeer 28 oktober 2011, laatste update op 28 oktober 2011, 3.224 views

Popcorn Hour PopBox V8 256MB

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Speelt alles

Minpunten

• Reageert na 'n tijdje film afspelen niet meer op de afstandsbediening

Geluidskwaliteit Score: 5
Tot gisteren had ik in de woonkamer een Popcorn Hour A200 in 'n fanless case, en op de slaapkamer 'n Popcorn Hour A110. Daar was ik best tevreden mee, maar toen de A110 eindelijk de geest gaf (ik zat er al op te wachten, want die speelde niet lle formaten af, en dat was soms wel lastig) was dat een mooie reden om de A200 naar boven te verhuizen en iets nieuws aan te schaffen voor in de woonkamer. Aangezien ik tot nu toe positieve ervaringen heb met de producten van Syabas, en ik tch niets vanaf 'n interne harde schijf wil afspelen (alles wordt gestreamed vanaf m'n QNAP TS-509) viel de keus op de PopBox V8.

Op zich 'n leuk apparaatje: lekker klein, voelt stevig aan, makkelijk aan te sluiten en werkt direct. Netwerkshare ingesteld en hp, afspelen, allemaal prima. Tot ik tijdens de eerste film gebeld werd en op pauze drukte... Ding reageerde niet meer op de AB en speelde gewoon door. Stekker eruit en er weer in en verder kijken maar. Tot ik na nog 'n half uurtje film kijken wilde weten hoe lang de film nog duurde, en dus op de info-knop drukte... Wr geen reactie meer! Geen enkele toets werkte. Naja, dan maar 'ns de fabrieksinstellingen terugzetten en nog 'ns proberen. Geen enkele instelling gewijzigd, alln m'n share toegevoegd... NOG STEEDS na 'n tijdje absoluut geen reactie meer op de afstandsbediening...

Hier had ik met mijn beide andere Popcorn Hour spelers geen last van, dus mijn voorzichtige conclusie was dat het wel aan dit apparaat moest liggen. Voor alle zekerheid nog 'n USB-schijfje eraan gehangen (na ng maar 'n keer de fabrieksinstellingen te hebben teruggezet...), en jawel, hetzelfde probleem. Vermoedelijk een defect apparaat, dacht ik nog. Dus ik terug naar de winkel, andere meegekregen, zucht... Zelfde probleem.

Nu ben ik wel gewend van de vorige twee PCH's dat de eerste firmwareversies bugs bevatten, maar zo alpha-versie heb ik 't nog niet eerder meegemaakt! Je zou toch verwachten dat men bij Syabas wel geleerd zou hebben van eerdere producten... Erg jammer, dit. Ik zit nu te twijfelen of ik op 'n nieuwe firmwareversie ga wachten (kan even duren, of niet, dat weet je nooit natuurlijk), of iets anders ga halen.

Heb jij ook een Popcorn Hour PopBox V8 256MB?

Reviews door de redactie

Dank je voor de informatie, dit amateurisme verwacht je niet van Syabas inderdaad. Neem contact op je winkelier, is mijn advies.
Thnx voor je reactie! Ik ben inderdaad zojuist terug gegaan naar de winkel, en ik was niet de enige die 'm om deze reden terugbracht, blijkt... Dit gaat Syabas serieus geld kosten, denk ik! Want de winkels sturen de PopBox-jes gewoon rcksichtlos terug naar de fabrikant.

Ik heb nu 'n Dune HD Lite 53D gehaald. Deze is wat trager dan de PopBox (zowel bij opstarten als bij starten van 'n film), speelt sommige ISO's niet af (maar dat ligt aan de ISO's die niet helemaal compliant zijn, schijnt), en heeft (vooralsnog, hoop ik) geen ondersteuning voor DTS-HD en Dolby TrueHD, maar hij speelt tenminste wl zonder te gaan hangen.
Je hebt er geen gras over laten groeien door het zo snel om te ruilen ;-) Er schijnt nu wel een nieuwe firmware update te zijn met wat oplossingen. En de Dune 101 is er met dezelfde processor en 30 goedkoper..

[Reactie gewijzigd door tinoz op 10 november 2011 10:43]

Zijn er nog meer ervaringen : positief of negatief ? In het 02 nummer 2012 van ComputerIdee stond de POPBOX V8 als een van de twee beste apparaten (blz 23) Had al bijna de POPBOX besteld. eea gemeld aan ComputerIdee. Het kan natuurlijk een DOA geweest zijn, maar je zegt dat de winkel meer Popboxen had terug gekregen. Ik weet niet of dat kan / mag, maar welke winkel was dat ?

[Reactie gewijzigd door Everts op 13 januari 2012 18:50]

Ik twijfel steeds meer aan reviews van computer sites en magazin's zelfs tweakers vindt de popbox een goed apparaat.
Het ergste vindt ik wel dat er functies van het apparaat die op papier staan klakkeloos worden overgenomen zoals dat het apparaat zelf de nederlandse ondertitels zoekt en de film art en informatie over de film terwijl het apparaat je in 90% de verkeerde informatie geeft of helemaal niets vindt omdat de film site waar de informatie gehaald wordt niet Imdb is maar site die minder goed geinformeerd is.
Als men werkelijk getest had moet dat opgevallen zijn!En ja ik ben noch steeds boos en teleurgesteld door mijn koopgedrag. ;(

[Reactie gewijzigd door snorlex50 op 7 maart 2012 19:24]

die revieuws zijn gewoon overgeschreven folders, we worden allemaal belazerd :(