HTC Wildfire Bruin - Reviews

Specificaties 3,2" • 320x240 (QVGA) • 512MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC Wildfire Bruin Review

basvandesande 28 oktober 2011, laatste update op 28 oktober 2011, 415 views

HTC Wildfire Bruin

Pluspunten

• Featureset (GPS, wifi, 3G)
  • Helder scherm
  • Compact
  • Uiterlijk

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Slechte materialen
  • garantieafhandeling door HTC

Tekst van review aangepast

Toen ik mijn HTC Wildfire kocht was ik razend enthousiast over het toestel. Het mooie uiterlijk, het heldere scherm, android 2.1, led flashlight, 3G, GPS, Wifi, Bluetooth en dat allemaal voor een mooie prijs.

Het toestel zat in een mooie kleine doos en nodigde uit tot gebruik. Aanvankelijk was ik erg tevreden over de snelheid van het toestel, maar na enkele dagen vond ik een aantal punten waar het toestel toch erg traag was, met name de schermorientatie (bij kantelen duurde het meerdere seconden dat het scherm meedraaide).

Wat me opviel aan de bouwkwaliteit was dat het toestel stevig aanvoelde, goed in de hand lag en geen krakende geluiden vertoonde. Echter de afwerking vond ik matig gezien de niet perfect aansluitende naden en de kleine kier rondom de camera lens (achteraf de achillespees van het toestel).

De geluidskwaliteit was goed te noemen en wist feilloos de bluetooth handset in mijn auto te vinden.

Echter na 8 maanden kreeg mijn toestel een probleem met de camera. Na een aantal telefoontjes met HTC mocht ik mijn toestel insturen voor reparatie (Dynafix).

Na enkele dagen krijg ik een brief thuis dat er sprake is van vochtschade en oxidatie(!!!) van de printplaat, en dat mijn toestel buiten de garantie valt. Ik kreeg per mail een standaard evaluatieformulier en dit heb ik ingevuld. Gisterenavond werd ik gebeld door een vriendelijke meneer van HTC. Hij was oprecht verbaasd dat ik zo ontevreden was over HTC en hun dienstverlening.

Ik heb hem mijn situatie uitgelegd en hoe ik mijn toestel behandel (eigenlijk hoe ik de laatste 15 jaar mijn pda's behandel). Hij probeerde me te overtuigen dat het toch mijn eigen schuld was dat mijn toestel defect was en dat HTC niets maar dan ook niets kon doen ("vochtschade valt buiten de garantie", "dit is altijd een moeilijk verhaal"). En hij bleef maar proberen om mijn mening over HTC te doen veranderen.

Ik heb hem aangegeven dat mijn toestel het volgende leven heeft (een luizenleventje voor telefoonbegrippen): Mijn toestel reist altijd met me mee in mijn broekzak en gaat van kantoor, naar de auto, naar huis, op het dressoir en de volgende dag gebeurt hetzelfde. Met sport/outdooractiviteiten blijft het toestel thuis (daar heb ik een oude nokia voor). Toestel is nooit blootgesteld aan water/regen whatever.

Een mogelijke oorzaak volgens de vriendelijke meneer voor het defect gaan van het toestel en de oxidatie(!!!) van de printplaat zou de warme en erg vochtige zomer van dit jaar kunnen zijn. Hier zakt letterlijk mijn broek van af . Wat is dit voor een baggerkwaliteit (sorry ik maak me nu kwaad), dat een toestel normale gebruiksomstandigheden niet kan overleven (het toestel heeft niet eens gebruikssporen).

Mijn vermoeden is dat er waterdamp door de kier van de camera naar binnen is gekomen waardoor het toestel het heeft begeven. Ik heb de vriendelijke meneer van HTC de suggestie aan de hand gedaan om te zorgen voor een goede afdichting (rubber) waar de cameralens de behuizing binnen gaat.

Naar mijn weten zouden telefoons zouden minimaal 2 jaar mee te horen gaan, maar dit toestel heeft vroegtijdig haar leven beeindigd en een gefrustreerde eigenaar opgeleverd.

Heb jij ook een HTC Wildfire Bruin?

Fair, ik pas de tekst aan een geef een korte review van het toestel.
maar als onderdeel van het toestel beschrijf ik de garantie die op het toestel zit (en dat is een onlosmakelijke eenheid)
Lees voor de gein het dynafix ervaring topic eens door:
Ervaringen met Dynafix
Het lijkt er namelijk op dat dynafix in bijna alle gevallen direct vochtschade schreeuwt. En dat in bijna alle gevallen er helemaal geen vocht bij de smartphone is gekomen :S .

Edit: In dat topic staat het niet echt, maar er worden vaak threads aangemaakt of in threads van de desbetreffende smartphone gezegt dat Dynafix het direct afschuift op vochtschade.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 28 oktober 2011 10:56]

Bedankt, ik ga hem gelijk doorlezen
In zoverre een review, dat ik mijn ervaring met het toestel en de garantie beschrijf. Een review hoort niet altijd lovend te zijn.
Waar beschrijf je je ervaringen met het toestel? Volgens mij had deze "review" beter over de HTC klantenservice kunnen gaan. Ook al deel ik je mening over de service van HTC niet..

Sterkte met het verlies van je vertrouwen in HTC
Thanx,

ik heb de tekst aangepast en er een productreview van gemaakt. De scherpe kantjes zijn er vanaf (dat is de eerste frustratie die je moet wegschrijven)